VISITEM L’ESPAI AIGUA A CAL RATÉS

Abans de marxar de vacances de setmana Santa, els alumnes de 1r vam estar treballant l’aigua a partir d’una notícia del diari. Vam fer una lectura conjunta i vam descobrir que la sequera, que no plogui, té moltes conseqüències negatives per la natura, els animals i les persones.

A l’aula, cada dia seguim apuntant quin temps fa per comprovar si, tal i com diuen les dites, a la primavera plou i de moment, no hem pintat ni un dia el requadre de la pluja.

Parlem molt sobre els diferents usos de l’aigua i perquè la necessitem en el dia a dia. També de les conseqüències de la falta d’aigua. Després, en grups dibuixem les diferents situacions que han sortit en les nostres converses i ho pintem amb ceres toves.

I avui els i les alumnes de 1r hem anat a l’espai aigua , situat a la planta baixa de l’edifici Cal Ratés. L’Espai Aigua és una proposta museogràfica que es basa i complementa els continguts sobre la gestió de l’aigua, des de la captació a la depuració.

A través de diferents jocs, ens hem organitzat en 5 grups i cadascun ha realitzat per torns les diferents activitats experimentals que ens proposaven.  Un treball a través de:

la captació                                                                                  el tractament

la distribució                                                                                        els usos

la depuració

Seguim!