Taller d’experimentació amb pomes.

Els nens i nenes de P5 van realizar un taller d’experimentació amb pomes. Han tingut l’oportunitat d’estudiar aquesta fruita madurada abans de temps per la intensa calor d’aquest estiu. Vàrem observar, tocar, olorar i tastar una varietat de poma anomenada “reineta blanca” portada desde la ribera del riu Boeza amb un toc àcid, fresc i sucós característic. Les pomes no eren perfectes degut a què la pomera no va rebre cap sulfat; així van degustar un producte totalmente sostenible, natural i sense cap component químic. Els alumnes van protagonitzar alguna anècdota ben divertida sorpressos per alguns insectes que parasiten les pomes madures com talladits i oruguetes,que van observar també amb lupa.

L’activitat de motivació  prèvia va ser l’audició de la cançó “de dintre d’una poma” on, els nens i nenes,  tot jugant i manipulant les pomes per dintre, van entendre el mecanisme de reproducció d’aquests tipus d’arbres per llavors.

Els següents tallers poden ser: 1) L’el·laboració de la melmelada i tant mateix lligar aquesta experiència amb d’altres que es puguin realizar tant a casa com a la cuina de l’escola per veure la utilitat de les fruites, la seva transformació i les múltiples aplicacions a la reposteria.

2) Taller de primavera, cap al mes de març, plantant llavors en torretes per, posteriorment, plantar pomeres.