QUINS ATLETES!

Al llarg d’aquest segon trimestre, als cursos de la Comunitat de grans ens hem endinsat en el món de l’atletisme a les estones d’educació física.

Així com als esports col.lectius prioritzem els aspectes tàctics, en l’atletisme promovem més la part tècnica. L’interès recau en què l’alumne prengui consciència de les dificultats de l’entorn sense la intervenció directa d’altres participants. És una manera de guanyar autoconfiança, autosuperació, qualitat en els moviments i, en general, autoconeixement.

Tanmateix, tancarem el trimestre amb una trobada a l’estadi atlètic on podrem posar-nos tots a prova.

Apostem per aquest esport perquè, tot i que el focus, a primària, sempre el posem en els esports d’equip que tant ens enriqueixen; a partir dels 10 anys valorem de forma molt positiva que s’introdueixin en aquesta modalitat esportiva i es descobreixin a ells mateixos. Potser un alumne, fins ara, no sabia que és molt bon llençador, o molt bon saltador, o que té molt bona resistència en les curses de llarga distància. S’ofereix un ventall prou ampli que els permet sentir-se còmodes en alguna de les proves. Se n’adonen així, de les pròpies possibilitats i les dels altres.

Un altre element pel qual plantegem el treball de l’atletisme en els darrers cursos de primària, és posant la mirada en el pas a secundària, on hi ha una baixada dràstica de la participació esportiva per part dels alumnes. Molts deixen els seus equips de l’escola, els poliesportius,.. i divaguen sobre com continuar dins el món de l’esport. En aquest punt, l’atletisme és una bona opció per la varietat de disciplines, a banda dels beneficis directes sobre la salut física i emocional dels  nostres futurs adolescents.