MATINAL DE 6è AL CLUB GIMNÀSTIC ANOIA

Fa ja tres cursos que vam començar a fer “tastets” en el món de la gimnàstica artística amb l’ajut del CLUB GIMNÀSTIC ANOIA.

Els alumnes de 6è han pogut gaudir d’aquest esport a les instal.lacions del CGA aquest passat dimarts 4 d’octubre.

Ha estat un matí molt profitós i divertit, que ens ha acostat al món de la gimnàstica artística de la mà de l’equip tècnic d’aquest club.

La gimnàstica artística té com a propòsit aconseguir un bon nivell de preparació física, enforteix la salut i contribueix al desenvolupament de les funcions motores i les qualitats físiques.

La seva vessant acrobàtica introdueix exercicis d’equilibri, voltejos, exercicis de contacte i exercicis aeris. Per a això s’inicia als petits gimnastes en l’ús d’aparells de gimnàstica, colxonetes i trampolins.

És, segurament la modalitat gimnàstica a la que tradicionalment s’hi han acostat tant nens com  nenes. Sembla doncs, prou motivadora per ambdós sexes.

Els gimnastes realitzen un treball intens quant a l’equilibri i sentit del ritme, la correcció de males postures corporals, la confiança, la seguretat, la concentració, el treball en equip i el companyerisme.

Des de l’escola plantegem activitats com aquesta que ens apropen a esports potser menys coneguts pel nostre alumnat, amb la idea d’obrir més el ventall d’opcions esportives en les quals poden participar.

Arrel d’aquestes activitats algun dels nostres alumnes s’ha interessat per aquest esport i el practica, aprofitant així el temps lliure de forma més eficient, adquirint valors com la tenacitat  i la tolerancia a la frustració.

Com a mestres la nostra tasca sovint consisteix en ajudar a descobrir als infants noves experiències enriquidores  perquè, potser, les integrin a la seva vida.