INICIEM EL PROJECTE: PER QUÈ ENS CAUEN LES DENTS?

Avui és el darrer dia del mes de setembre i, després de quatre setmanes, podem dir que els nens i les nenes de 1r són uns grans coneixedors dels espais, normes i rutines d’aquest primer curs de primària.

Si mirem enrere veurem que hem dedicat moltes estones a la conversa, ja sigui en rotllana a l’espai de conversa, asseguts en les seves taules o en espais improvisats de l’escola.

I és que aquestes converses ens serveixen per moltíssim: aprendre a escoltar i respectar als companys, organitzar mentalment el què volem dir, fer l’esforç d’esperar el torn de paraula, fer ús d’un to adequat… però sobretot, ens serveixen per adonar-nos de quins interessos tenen i quines preguntes es fan, que són moltes!

El moviment d’una dent d’una nena de la classe de 1r A va ser el tret de sortida perquè tothom volgués dir la seva! Algunes de les idees i preguntes que van voler compartir són aquestes:

• El ratolí Pérez fa màgia amb una vareta.
  • Si tens les dents brutes no se les emporta ningú.
  • Tinc dues dents de tauró.
  • Com podem saber qui és el ratolí Pérez si tots els ratolins són iguals?
  • Hem de tenir les dents d’adult.
  • El ratolí Pérez agafa les dents per fer-se una escala perquè vol saber de quin gust fa lluna.
  • És diuen dents de llet perquè estan fetes de llet dura.

Moltes coses a dir que generen noves preguntes i noves idees.

Així, iniciem el nostre primer projecte d’aula!

Ens posem en grups de tres o parelles i dibuixem i escrivim allò que hem anat parlant durant aquests dies. Encara no sabem si les nostres idees són encertades o no, però el més important és que siguem capaços i capaces d’expressar-les i, anar investigant i contestant les diferents preguntes.

Agrupem els dibuixos en dos grans temes, un on es situen els elements més màgics com el personatge del ratolí Pérez i tot allò que l’envolta, i l’altre més científic que ens explica que les dents cauen perquè n’hi ha a sota que les empenyen.

Compartim amb els companys i companyes els dibuixos i ho enganxem en el nostre mural de coneixements, on anirem posant el que treballem, les preguntes que sorgeixin i la seva resposta; anirem deixant constància del nostre camí.