Fa uns dies vam conèixer la història de “La dent de la Carla“, un dels llibres que vam agafar en préstec de la biblioteca d’Igualada.
A la Carla li cau la seva primera dent i està molt emocionada. Durant el dia li explica el gran esdeveniment a la mare, al pare, a l’avi, a l’àvia i a la mestra d’anglès. El problema és que cadascun d’ells li parla d’un personatge diferent que s’endurà la dent: uns angelets, un ratolí, una fada, una bruixa o, fins i tot, un animal.
Arreu del món existeixen creences diferents entorn del què li passa a dent quan la posem sota el coixí. I una d’aquestes explica que SI UN ANIMAL SE’T MENJA UNA DENT DE LLET, TE’N SURT UNA IGUAL QUE LA D’ELL!
Així, comencem parlant dels animals que podrien menjar-se la nostra dent i d’altres, que tot i que no puguin entrar a casa nostra ja que viuen en altres habitats, ens agradaria que poguessin fer-ho. Durant la conversa també ens adonem que no tots els animals són una opció ja que no tots tenen dents.
Tenim moltes possibilitats i entre tots volem crear un mural conjunt, així que ens posem en grups i, amb el suport de diferents llibres d’animals, comencem a dibuixar i a escriure.
Seguim descobrint més sobre les dents dels animals a partir d’escoltar i mirar les imatges del conte “What if you had animal teeth?” a través de la pantalla digital.
Aquest conte ens permet començar a imaginar com seria la nostra boca si tinguéssim dents afilades, grans o diminutes, entre d’altres. I durant la conversa sorgeix una nova pregunta:
Les dents dels animals són diferents, per què els hi serveixen?
Per menjar, per lluitar, per …. i complementem tot el que ja sabem amb una nova activitat.
A l’arribar a la classe cada grup té un sobre amb unes imatges a dins. Les observem i parlem de com podríem classificar-les, fer grups amb alguna característica igual. Cadascun explica a la resta dels seus companys com els ha classificat. Sorgeixen diferents agrupacions: segons el medi on viuen, l’alimentació, l’espècie, la forma de les dents, domèstics o salvatges…
Finalment, acabem fixant-nos en allò que apareix en totes les imatges i descobrim així l’alimentació d’alguns animals i les paraules que fem servir per englobar-los: carnívors, herbívors i omnívors.