FORMACIÓ EN SUPORT VITAL BÀSIC (SVB)

La formació en SUPORT VITAL BÀSIC s’ha convertit en una oportunitat per capacitar a qualsevol persona amb els coneixements essencials per salvar una vida. Quan diem a qualsevol persona, també ens referim als alumnes de primària.

Dotar als nostres alumnes de coneixements en SVB pot salvar vides. Els convertim, així, en membres actius i responsables de la nostra comunitat.

A l’escola, enguany, un grup de mestres del Claustre ha estat rebent formació per traslladar els coneixements adequats en SVB a cada nivell educatiu

El treball a fer amb els més petits és molt concret i breu, però tan sols reconèixer una situació d’emergència i trucar al 112 pot ajudar molt.

Els continguts van augmentant proporcionalment a cada nivell, de manera que, quan arribem als alumnes més grans, ja presentem tot l’algoritme de reconeixement i actuació davant d’una situació on perilla la vida d’algú. Ensenyem com han d’actuar depenent de la situació amb la que es trobin, com posar la víctima en PLS (posició lateral de seguretat) i com es fan les compressions cardiorespiratòries si cal.

Des del Departament de Salut i des del Departament d’Educació se’ns demana a les escoles que introduïm aquesta formació precoç en SVB per ajudar així a establir les bases per a una comunitat més segura i preparada.

A partir d’aquesta formació, cada curs, en la programació general de la nostra escola s’hi concretaran les accions a treballar a cada franja d’edat. La idea és que en acabar l’Educació obligatòria, 4t d’ESO, l’alumnat coneixi tot l’algoritme d’actuació davant d’una emergència vital.

Aquest curs ja s’han començat a dur a terme algunes activitats. L’alumnat de 6è va poder vivenciar una simulació d’emergència amb l’ajut d’un nino que ens cedeix el centre de recursos pedagògics. Així es van posar en situació i van aprendre a valorar quines serien les actuacions correctes.

Va ser una experiència molt enriquidora i van estar absolutament implicats demostrant que saben posar-se en situació. Si teniu algun dubte, podeu preguntar als nostres alumnes de 6è, ho dominen força!