FEM UN HORT!

Aquest últim mes l’alumnat de 3r hem estat ben ocupats…

Vam estar observant unes hortalisses i parlant d’on sortien, com creixien i fins i tot les vam tastar. Al final de la conversa, algú va disparar una pregunta: i per què no fem un hort a l’escola? Ens va semblar una idea excepcional i vam posar fil a l’agulla.

Primer de tot, vam seguir conversant per saber què en sabíem del creixement de les plantes a partir de les imatges d’una mongetera. Vam portar potets de vidre i vam preparar el nostre propi planter de mongetes, pastanagues, llenties i tomàquets. Ho vam col·locar entremig de les dues classes de 3r i cada matí cadascú s’encarrega de regar les seves llavors. Vam plantar les tomaqueres amb terra, les pastanagues amb aigua, les mongetes amb cotó fluix i les llenties amb discs de cotó.

Imatge del 20 de febrer

Imatge 1: 16 de febrer

Al cap d’uns 10 dies les llenties ja havien començat a germinar. Després algunes mongetes treien el cap. I per últim, les tomaqueres i les pastanagues van anar creixent. Vam observar les arrels, les tiges i com el seu propi pes les fa tombar o fins i tot, trencar. També vam veure que algunes llavors s’havien podrit i d’altres simplement, no van créixer. Paral·lelament a aquest planter, també vam plantar unes llavors de girasol.

Imatges 2: 5 de març

Però l’hort no el farem a les aules. També vam estar preparant les estructures del pati. Una per cada classe. Vam clavar-les al terra fent forats força profunds fent servir pales, un pic i una aixada. La setmana següent ho vam omplir de terra bona entre tots amb pales i galledes.

Properament, seguirem informat de com va l’hort. Ja tenim moltes ganes de transplantar algunes plantes.