EL NOSTRE PARC: EL PARC DE LA IMAGINACIÓ!

Durant el primer trimestre els i les alumnes de 1r vam estar immersos treballant l’European Ballon Festival. Volíem que el parc del costat de la nostra escola tingués aquest nom. Però desitjar quelcom no significa que pugui portar-se a terme i un seguit d’inconvenients ens obliguen a ometre aquesta proposta i a replantejar de nou el nom pel nostre parc. Aquest entrebanc és un gran aprenentatge per a tots i totes, i en lloc de desanimar-nos ens encoratja a seguir endavant. Encara tenim un repte i volem un nom pel nostre parc!

A principis del trimestre ambdós grups ens trobem per reprendre el projecte de nivell després de les festes d’hivern. Sembla que la notícia del canvi de nom ens afecta més als adults que no pas als infants i és que de seguida comencen a sortir noves alternatives. Parlem una bona estona sobre el parc i a què juguem.

Ens adonem que els nostres jocs són plens d’imaginació i històries inventades, així que comencem a fer propostes de nous noms pel parc i en surten tres: el parc dels contes, el parc de la imaginació i el parc de les històries. I després de fer votacions, guanya el nom de PARC DE LA IMAGINACIÓ.

Uns dies més tard anem al parc a jugar. Ho fem en els 4 espais que hem identificat: estructura, sorral, pista i bosquet. La consigna és ben senzilla, passar-ho bé jugant i inventant.

Mentrestant,  anem fent fotografies i preguntem a què juguen. Ens interessa que verbalitzin allò que fan ja que serà la base del què els hi espera a l’aula: Imaginem els escenaris on tenen lloc els nostres jocs i els creem amb canva.

Ens expliquem els uns als altres en quin lloc tenen lloc les nostres històries i què fem allà.

Surten aventures fascinants com dos arqueòlegs que busquen restes d’ossos de dinosaures; altres que estan en perill perquè la lava d’un volcà que ha erupcionat i està a punt d’atrapar-los o dos mags que fan trucs per fer aparèixer diners.

Després ens preguntem si nosaltres podríem escriure aquestes o altres històries i fer contes. De seguida ens animem però abans de continuar ens cal saber com es fan els contes. Sabem que hi ha un/a escriptor/a que és qui escriu el text i un/a il·lustrador/a que és qui fa els dibuixos. Ho hem treballat a les estones de lectura diària!

Per tal de poder avançar, la Mònica i l’Eva ens presenten dues noies igualadines que ens poden ajudar en tot aquest procés: l’escriptora Anna Marsal i la il·lustradora Elisabet Serra. Amb elles fem un taller d’escriure contes i els il·lustrem, ens organitzem en petits grups i amb l’acompanyament de l’Anna i l’Elisabet…

El resultat són 10 contes molt diferents i divertits inspirats en els personatges i les històries que imaginem quan juguem al parc.

I vet aquí un gos i vet aquí un gat…. aquest projecte ENCARA NO S’HA ACABAT!

Seguim!