CONEIXEM EL CARLES FIGUERAS!

Durant el primer trimestre, els i les alumnes de 1r vam estar immersos treballant i coneixent l’European Ballon Festival. Una de les darreres activitats que teníem previstes era la visita del pilot de globus Carles Figueras. Però les condicions meteorològiques a vegades juguen males passades i, en dues ocasions, la pluja va impedir poder dur a terme l’activitat programada.

Però a vegades allò que fem, que sorgeix a l’aula i que motiva als alumnes fa que les peces encaixin sense saber ben bé com. I és que en iniciar el nou projecte EL CEL CANVIA?, sorgeix de nou l’interès vers els globus aerostàtics i la necessitat de recuperar l’activitat.

Els igualadins i les igualadines tenim la sort de poder gaudir moltes vegades d’un cel ple de colors.  Aixequem i el cap i dirigim la nostra mirada a l’espectacle que creen els globus aerostàtics. I és que a vegades el cel canvia gràcies a ells.

A l’aula sorgeixen preguntes relacionades amb el vol i el temps atmosfèric, com aquestes:

•  Pot volar un globus quan plou?
    • Has volat mai fins l’espai?
    • Què passa si fa molt aire?
    • Com es condueix un globus?

Avui per fi, hem tingut la visita del Carles Figueras, pilot de globus i exalumne de la nostra escola. Hem anat al pati i ens ha mostrat i explicat les característiques principals de la cistella, el cremador i la vela. El vent no ha permès que el Carles pogués inflar la vela però sí que hem pogut fer-li les preguntes que teníem i resolt molts dels nostres dubtes.

Ens ha encantat! Moltíssimes gràcies Carles!