COM PODEM TENIR LES DENTS NETES?

El ratolí Pérez no s’emporta les dents brutes!

Aquesta afirmació la va fer una alumna durant la conversa inicial del projecte. En aquell moment tots vam estar-hi d’acord i no vam estirar més aquest fil,  simplement vam guardar aquesta idea per més endavant.

Però fa uns dies, una mestra de l’escola que coneix el nostre projecte ens va portar el conte: “El guardià dels somriures”. Una oportunitat per reprendre de nou el tema.

Només mirant la portada ja vam començar a fer volar la imaginació i a fer les nostres hipòtesis sobre els animals i les seves boques. El conte explica que a la sabana s’ha convocat un concurs de somriures entre tots els animals. Després d’escoltar-lo i llegir-ne algun fragment vam descobrir que el cocodril és l’animal guanyador, aquell que té el somriure més brillant i les dents més netes, i tot gràcies a un ocellet molt valent.

Tot seguit vam buscar el nom real d’aquest ocell: es diu Pluvial i viu a Àfrica. També vam aprofitar per situar-lo en un mapa i després vam fer un dibuix del conte i el vam pintar amb aquarel·les. En una altra sessió escrivim a la nostra llibreta de projecte allò que hem descobert i fet.

El conte ens porta a reprendre la idea del ratolí Pérez i ens preguntem Com podem tenir les dents netes? i Què passa si no ens netegem les dents? i Què ens embruta les dents?

Sabem diferents maneres de tenir les dents netes i entre tots fem una llista. Expliquem com ens netegem les dents, qui té un raspall elèctric, que la mare després de raspatllar-se es neteja la boca amb un líquid o hi ha qui comenta que la seva àvia fa servir un fil per treure’s menjar que es queda entre les dents.

També aprofitem per explicar un nou conte: “Els monstres també es renten les dents” i conèixer quin és el monstre més monstruós de tots!: LA CÀRIES!

A la següent sessió treballem en petits grups. Hem de llegir i relacionar diferents paraules amb les seves imatges. A més d’algunes paraules conegudes descobrim que el primer raspall de dents es va inventar a Xina o que abans d’existir la pasta de dents  es feia servir la llimona o el guix.

Seguim!