COLÒNIA VIDAL DE PUIG REIG

El passat 26 de maig, els alumnes de 6è van poder fer una visita a la Colònia Vidal situada a Puig Reig, comarca del Berguedà.

Aquesta visita guiada marca un moment important dins el seguiment del projecte de les etapes de la Història que estan duent a terme els nostres alumnes, aquest darrer trimestre.

Situant-nos ja en l’Edat contemporània proposem aquesta sortida. La Colònia és un model, que ens serveix de clar exemple per apreciar com es desenvolupaven les primeres societats industrials a Catalunya. Poden contemplar com s’inicia el pas, a inicis del segle XX, d’una economia basada en món rural, on la majoria de gent eren pagesos, a una economia industrial que podia generar més beneficis.

Tots ens vam poder situar per unes hores, en un temps no gaire passat. Vam visitar els habitatges dels treballadors, la fàbrica, l’escola, la biblioteca, el safareig, la sucursal de la caixa de Manresa, la maquinària de vapor, …

A banda de la vida a la colònia també vam poder entendre el per què de la situació de les colònies a costat dels rius, per aprofitar-ne la seva energia.

Tan la vessant més tecnològica, com la vessant més social de la vida a la colònia, fan que aquesta sigui una de les sortides que més aporta als aprenentatges del nostre alumnat.