Per continuar amb el nostre projecte d’aula estirem del primer fil: a dins d’un peix hi podem trobar espines. Ho comprovem!
Gràcies al Javi, que ens porta unes espines de peix, podem tocar i veure (i també olorar) com són les espines d’un peix. De l’observació en surten idees molt interessants:
- Les espines són l’esquelet dels peixos.
- L’esquelet serveix perquè puguin nedar.
- Nosaltres també tenim esquelet i per això ens podem moure.
- Hi ha animals que no tenen esquelet però si que es poden moure.
I quins altres animals tenen esquelet intern? Ho descobrim tot observant i relacionant diferents radiografies d’esquelets amb la fotografia de l’animal a qui correspon. Tots ells són animals vertebrats!
Juguem a completar diferents puzzles d’animals i conversem sobre allò que els fa diferents. Surten idees com:
- Allò que mengen: carn, herba, insectes, una mica de tot…
- El lloc per on es mouen i viuen: aigua, terra o aire.
- La pell: pèl, plomes o escates.
- La manera com neixen: de la panxa o d’ous.
Ens fixem en les seves característiques i els classifiquem segons són mamífers, rèptils, amfibis, aus o peixos, i en confegim el seu nom.
Però com vam dir… resulta que hi ha animals que no tenen esquelet a dins del cos: els animals invertebrats. Però quins? Ho investiguem a casa i compartim les nostres troballes a l’aula.
Ja tenim la primera de les nostres hipòtesis comprovada! Seguim!