A la classe dels colors, per continuar amb el nostre projecte d’aula partim de les nostres hipòtesis: els peixos tenen pulmons i cor.
El cor i els pulmons són dos òrgans que nosaltres també tenim i que sense ells no podríem viure. I els peixos només tenen això a dins del seu cos? Quines altres parts del cos els permeten viure? En coneixem algunes com les aletes i la columna vertebral, però i les altres?
La Lucía ens diu que els peixos no tenen pulmons sinó que respiren per brànquies. Brànquies, quina paraula més estranya… A algunes de nosaltres ens sona i a altres no ens sona gens… Nosaltres ens pensàvem que respiraven per pulmons, com les persones.
Perquè… com és la nostra respiració? Prenem consciència de com respirem a través d’inflar i desinflar un globus.
Qui ens pot ajudar a resoldre els nostres interrogants? Convidem a la mare del Javi perquè ens ajudi a trobar les respostes.
Observem diferents peixos per fora i per dins, coneixem totes les seves parts i les seves funcions…
I també descobrim curiositats com:
- Els calamars, que són invertebrats, deixen anar la tinta per protegir-se dels perills.
- Els crancs porten els ous enganxats al seu cos i n’hi poden haver centenars.
- La bufeta natatòria és com un globus, que el podem inflar, i serveix perquè els peixos flotin a l’aigua.
Gràcies per venir i ajudar-nos a comprovar que els peixos no tenen pulmons sinó que respiren per brànquies i que el seu cor és molt petit i que es troba a prop de les brànquies per oxigenar la sang.
Seguim!