100TÍFIQUES Ana Bárbara Giordano Kelhoffer

100TÍFIQUES 2022

El passat 11 de febrer era el dia Internacional de la dona i la nena en la Ciència. A la nostra escola va venir l’Ana Bárbara Giordano Kelhoffer a explicar-nos com era el seu treball i una mica sobre ella.

L’Ana ens va fer una conferència de com i per què és científica. Volia inspirar a nens i, sobretot, a nenes a dedicar-se a l’àmbit científic, ja que, si vols dedicar-t’hi, no és tan difícil, però sí que has d’estudiar uns quants anys a la Universitat.

Va néixer a Argentina fa 36 anys, però de ben petita va venir a viure a Granollers. És una dona jove, alegre, pacient, inquieta, amb ganes de buscar solucions, però també té hobbies com llegir, anar a cavall, escoltar música, tocar la guitarra, jugar a bàsquet…

Va decidir ser científica perquè li motivava aprendre coses noves, és molt curiosa. Anys després, va descobrir que la seva besàvia havia sigut de les 5 primeres dones científiques d’Argentina, l’any 1910.

Ha estudiat Odontologia a la Universitat de Barcelona, també  a Siena (Itàlia), i després va fer un Doctorat de Bioenginyeria. Un total de 9 anys.

En l’actualitat està construint materials per resoldre problemes bucals i ajudar als seus pacients. Investiga com  alguns aliments  poden provocar malalties a la boca i també, treballa sobre la millora de materials biogenètics juntament amb el seu equip, format per professionals com: matemàtics, físics, químics, enginyers… doncs la investigació és una tasca d’equip. Dóna classes a la Universitat per formar a altres professionals i treballa en algunes clíniques de dentista.

En el seu treball utilitza: bata blanca, guants i unes ulleres protectores que fan de lupa, però també l’ordinador que és una eina per llegir articles i li permet estar informada de totes les investigacions i la impressora 3D per construir diferents objectes.

L’Ana és una dona  100tífica de debò, i és un exemple a seguir per totes les nenes i nens. Es nota que s’ha esforçat per arribar on és ara.

Núria i Maria   6è A