Caixes de medi

Al Cicle Superior tenim preparades unes caixes per poder abordar el currículum de l’àrea de Coneixement del Medi Natural i Social, des del treball autònom i a partir dels interessos dels alumnes.

Aquesta tasca la fem un dia a la setmana. Cada alumne o grup d’alumnes tria una caixa segons els seus interessos de treball, i dins aquesta caixa troben un guió de treball i tot el material necessari per desenvolupar-ho.

Abans però, de posar-se en acció els nens i nenes fan una petita planificació de les  sessions que creuen que necessitaran per a fer la caixa,  amb un calendari, per saber com organitzar tota la feina i quan de temps els pot portar. Evidentment la data és aproximada, i tampoc és important si s’ajusten, ja que el que busquem és que poc a poc vagin adquirint més autonomia i autogestió.

Cada dia, quan falten uns minuts per acabar la sessió, recullen el procés de treball (a  mode de diari), amb els dubtes i problemes que han anat sorgint.

Una vegada finalitzada la caixa han de fer un text sobre el que han après al llarg del treball, tant pel que fa al contingut de la caixa, com en el treball en equip. Tot reflexionant sobre el que pot suposar aquest petit projecte per a la seva vida quotidiana.

El treball amb caixes, és una metodologia que aproxima a l’alumne a la investigació i la recerca d’informació. Amb  l’ajuda del guió i la guia del mestre va adquirint coneixements partint de les seves inquietuds i el seu esforç personal. Realment els motiva moltíssim pel fet de poder escollir i sentir-se un element molt actiu del seu propi aprenentatge.

En encanten les caixes!