Primària

Entenem que ha de ser un creixement integral de la persona, per la qual cosa es tenen en compte l’aprenentatge de coneixements, l’adquisició d’habilitats i la formació personal en valors, responsabilitat i autonomia.

L’Escola Ocata considera imprescindible la formació en llengües i en tecnologies de la informació i la comunicació. Per aquest motiu, tant en l’àrea de llengua catalana, anglesa i matemàtiques es treballa amb grups flexibles per donar respostes més adequades a les necessitats educatives del nostre alumnat.

Portem anys fomentant l’assemblea com una activitat habitual de classe. És un acte social de decisió col·lectiva on es parla de temes que interessen als alumnes, sigui comentar alguna notícia, resoldre conflictes, buscar estratègies…L’estructura de l’assemblea és ideal per a que els nens i les nenes aprenguin un model de participació democràtica.

Les matemàtiques manipulatives es porten a terme a través del projecte d’Innovamat. És un mètode basat en competències, on l’alumnat participa de manera activa en l’aprenentatge: manipulació + comprensió + abstracció. És un material que recull la nostra manera d’entendre les matemàtiques. A l ‘aula es genera un aprenentatge lúdic a partir de reptes, en un ambient participatiu i col·laboratiu.
Una de les sessions setmanals està destinada a l’aplicació Bmath, que dona suport personalitzat a cada alumne/a.

La competència digital està inclosa de manera transversal en les diferents àrees del currículum. Tots els docents de l’escola i l’alumat de Cicle Mitjà i Cicle Superior tenen un correu corporatiu, per tal de tenir accés a les aplicacions Google de manera segura i poder fer-ne ús com a eines impulsores de la competència digital.

Les famílies tenen un pes molt important a l’escola. És per això que no només participen en activitats educatives dins del centre aportant coneixements, si no que es manté una relació directa i continuada amb el tutor/a. L’evolució de l’infant queda reflectida en els informes trimestrals.

Les mesures d’atenció a la diversitat. En termes generals hi ha dos tipus de mesures d’atenció a la diversitat que nosaltres apliquem a l’escola:
Organitzatives – intervenció de dues mestres a l’aula, agrupaments flexibles de llengua, desdoblaments de matemàtiques i plàstica, i suport en petits grups o de manera individualitzada, preferentment dins l’aula ordinària.
Didàctiques i metodològiques -Adequació dels objectius a les característiques generals del grup-classe, diversificació de les activitats adequant-les al grupclasse, adaptacions metodològiques (dislèxia- TDAH) entre altres.