Etapes i nivells

Aspectes generals

 

L’escola des de P3 fins a 6è de primària manté uns eixos transversals.

L’art plàstic a l’escola és un dels grans pilars. Està pensat des d’un punt de vista holístic i té una base inicial amb la teoria de les intel·ligències múltiples de Howard Gardner.

Projectes relacionats amb els interessos del grup triats pels nens i nenes i relacionats amb els continguts curriculars. A P3 tenen un primer contacte essent més nombrosos els centres d’interés. 

Com escola verda es manté una actitud de respecte i cura pel medi ambient. S’estipula fer ús de carmanyola, reciclar, el dia de la fruita, cuina de proximitat, materials sostenibles…

Des de P3 fins a 6è es fan sessions d’anglès en mig grup. Durant l’etapa d’infantil es té un primer contacte basat en jocs, músiques, balls…

En el dia a dia es té molt present l’educació emocional, formant part en tot moment del nostre fer. A més a més, durant una sessió de valors i una altra de tutoria es generen estones de gran grup en assemblea i/o estones de tutoria individual per ensenyar i educar en aspectes més concrets del currículum.

L’escola, l’educació i l’ensenyament no es mantenen dins les nostres instal·lacions. En tots els cursos es fan sortides relacionades amb el curriculum i amb els projectes que sorgeixen a l’aula. A més a final de cada cicle (P5, 2n, 4t i 6è) es fan colònies, on l’alumnat enforteix els vincles i es fomenta la pertinença al grup.

Les festes i tradicions es celebren conjuntament i cada cicle i/o curs en lidera una. Castanyada, concert de Nadal, dia de la Pau, consignes de carnestoltes, Sant Jordi, fi de curs, comiat de 6è…

Pel que fa a les sortides es fa un mínim d’una sortida per trimestre relacionada amb el currículum, i colònies a finals de cada cicle (P5, 2n, 4t i 6è).

Dins de cada etapa trobareu explicada la manera de conèixer, fer, ser i conviure que ens caracteritza com escola.