Ambients

 

Els ambients són espais d’aprenentatge, de relació i de comunicació definits, cada un d’ells, per una temàtica concreta. A l’escola trobem l’ambient de CIÈNCIA, l’ambient de TEATRE, l’ambient d’ART i l’ambient de LLUM. En cadascun dels ambients es fan propostes per que els infants puguin actuar, observar, experimentar, construir, inventar, imaginar, compartir, relacionar-se, emocionar-se, interactuar… Els ambients contemplen les diferents intel·ligències i ritmes d’aprenentatge per tal de donar resposta a les necessitats i interessos dels infants. 

Es fan ambients tres cops per setmana, en franges d’1h30’. Es barregen nens i nenes de P3, P4 i P5 i, fins ara, els infants escullen l’ambient al que volen anar aquella setmana i ubiquen el seu nom en un plafó que recull aquesta informació de cada grup classe. 

La manera de funcionar és garantint unes propostes riques que els infants exploren de forma autònoma, interactuen amb el material i l’espai generant situacions de joc, de conversa, d’acció, d’escolta, de lectura, d’observació, de reflexió, de manipulació… Les propostes són generalment obertes, i ofereixen a l’infant la possibilitat d’explorar-les segons les seves necessitats i moment evolutiu. 

El rol del mestre/a serà observar, guiar, acompanyar, proposar, fer de model i oferir ajuda quan aquesta sigui necessària. En farà la valoració pertinent i les adaptacions que cregui convenients per a que les propostes, els espais i els materials afavoreixin l’aprenentatge i el desenvolupament integral de l’infant.