Línia Educativa

Sobre la línia del centre.

Sovint a les portes obertes que es fan al Centre es pregunta a l’Escola sota quina línia pedagògica es sustenta l’escola. Sistemàticament ens definim, i pensem que de forma obligada, com eclèctics. L’escola té l’obligació de beure de totes les fonts i aproximar metodologies i concepcions d’educar l’infant a la pròpia realitat.

Si existeix algun esquema de pensament que ens acull de veritat i sense esquerdes seria el dels quatre pilars que s’especifiquen a l’Informe Delhors sobre el què s’ha d’aprendre a l’escola.

• Aprendre a conèixer: un coneixement general ampli amb l’oportunitat de treballar en profunditat un petit nombre de matèries.
  • Aprendre a fer: adquirir no sols capacitacions laborals, sinó també competències per afrontar situacions nombroses i per treballar en equip.
  • Aprendre a ser: desenvolupar la personalitat pròpia i ser capaç d’actuar cada dia amb més autonomia, més criteri i més responsabilitat personal.
  • Aprendre a viure junts: desenvolupar una comprensió vers les altres persones i valorar la interdependència.

Aquests quatre pilars són els que alimenten diàriament les nostres maneres de viure l’educació amb les nostres infants. Les raons són evidents. Eduquem per un futur que desconeixem, eduquem per un país nou amb unes noves realitats. L’escola i els mestres en particular no han de transmetre informació, han de transmetre criteri i han de fomentar la creativitat. Criteri per gestionar llibertat i creativitat per cercar les eines necessàries per tirar endavant un projecte de vida.