Dimecres, 27 de març de 2019
Avui hem anat a visitar la sorra màgica.
– Què heu fet avui?
MM – Hem jugat amb la sorra i que era molt suau i també era neta.
JA – Hem fet un taller de sorra que consistia en fer muntanyes.
FNY – Hem fet muntanyes i illes.
DN -Hem fet moltes muntanyes , illes també hem fet dues serralades .
També en la muntanya hem fet 2 coves molt profundes i ho hem fet amb un aplanador i també amb una pala.
També hi havien altures, per exemple, si la sorra està a dalt es veia blanc, però si la sorra està a baix la sorra es veu de color blau.
CLN – Hem fet unes muntanyes, rius, illes, estancs, llacs, forats i meandres amb sorra…
SZ – Hem fet muntanyes amb sorra també hem fet illes, serralades i rius.
BG – LA G ha destrossat la muntanya dels altres amb l’A i el P i hem fet un riu enorme .
EI B, el R i l’A han destrossat el que havien fet la G, l ‘A i el P i han fet un volcà i quatre illes al voltant.
PA – Hem fet una illa envoltada de aigua amb muntanyes.
SI – El que hem fet avui, és construir muntanyes amb sorra humida de colors.
A – Hem fet quatre illes i tres rius que els hem ajuntat. Els hem convertit en el mar i finalment hem repassat tot una mica.
R – El meu grup vam fer quatre muntanyes, un volcà i molt mar.
N – Hem fet el Pirineus i hem vist que si no fèiem canals s’inundaven els pobles.
– COM ÉS LA SORRA ?
FNY – LA SORRA ÉS DE COLORINS.
H – La sorra semblava que sigui de la platja i es veia de colors.
– Per què es veu la sorra de colors?
H – Perquè un projector il·luminava la sorra de colors. Semblava com si li haguessin posat aigua. Amb la sorra es pot fer el que vulguis, com muntanyes, volcans, rius, mar…
– Què t’ha semblat tocar la sorra?
CLN – Tocar la sorra m’ha semblat molt agradable i divertit.
– Com es formen els rius?
FNY – Es formen amb aigua.
– Com ho heu fet?
SZ – Amb sorra humida, hi havia un projector que feia colors segons l’alçada. Si estava mes alta la sorra es posava de color blanc, vermell… I si fèiem un riu o coses baixes es posava de color blau, verd…
CLN – Hem fet grups i els grups eren de 3 persones.
També a mida que anaven passant els grups anaven destruint les estructures.
– Què heu après?
PA – Hem après a fer petits riuets que baixen per les muntanyes i també a fer tempestes amb les mans.
JA – Avui he après que anant més a dalt fa més fred i anant a baix fa més calor.
CLN – He après que quan xafaves la sorra, es ficava de diferent color, però és veritat que era un projector. Quan era la zona alta eren blanc o vermell i a mida que baixaves eren de color verd i blau.
– Què és el més estrany?
N – El més estrany és que quan poses la mà a sobre d’una muntanya, la mà es converteix en un núvol i plou (es fan rieres).
– T’ha agradat i per què?
MM – Si, perquè era “super” suau i potser màgica.
– Que és el que t’ha agradat més?
FNY- El que m´ha agradat més És tocar la sorra.
BG – El que més ens ha agradat ha sigut que amb la llum semblava aigua.
SI – El que més m’agrada és quan fem més gran la muntanya més canvia el color.
JA – El que m’ha agradat més és que vam fer dos túnels.
R – A mi m’ha agradat molt la sensació de la sorra.
El que més m’ha agradat és que quan acabaves canviava de color.
A – Jo he gaudit molt tocant la sorra màgica.
N – El que més m’ha agradat és que depèn de l’altura en la que estigui la sorra canvia el color blau , verd , vermell i blanc.
– Què us ha agradat més?
El que més ens ha agradat:
Z: Quan posaves la mà sobre de les muntanyes començava a ploure i queia l’aigua per les muntanyes.
S: Quan la sorra canviava de color quan estava més alt i quan estava mes baix.
PA– El que més ens ha agradat ha sigut inundar la illa i crear pluja.
– Què no t’ha agradat?
El que no ens agradat: Z, S: Que només teníem 30 minuts.
PA – L’única cosa que no ens ha agradat a sigut que nomes hem estat 30 minuts i ens volíem quedar mes estona.
– Què has pensat d’aquesta activitat?
CLN – He pensat que era molt “guai” perquè podíem jugar amb la sorra i aprendre.
– Què és el que t’ha resultat més interessant?
SI – El que m’ha resultat més interessant és que quan més vas traient la sorra més es transforma en aigua.
R – L’experiència m’ha encantat.
A – La millor experiència del món.
PA – Adéu, ens ha agradat molt explicar-vos l’aventura que hem fet.
Gràcies Roberta per aquesta experiència màgica, ha estat una activitat increïble i ens ha agradat molt.
Autors: Les nenes i els nens de tercer