ACTIVITATS DE TERCER

El dia 26 d’octubre de 2018 vam anar d’excursió  a la muntanya de Sant Mateu. Vam mesurar amb els peus.  Vam observar les plantes i el paisatge que era molt bonic. Vam dibuixar el paisatge que veiem. També vam caminar moltíssim i vam fer les fotos que veureu aquí baix.

El dijous 11 de novembre vam fer una activitat amb dos mares de 3r. Vam fer grups de 5 persones, uns nens feien una “mandala” amb fruita, uns altres vam fer iogurts barrejats amb magrana i mandarina.  Altres nens també van fer batuts amb caquis i li vam ficar una mica de canyella. Ens va agradar molt fer aquesta activitat. Gràcies per aquesta activitat.

El divendres 16 de novembre vam anar d’excursió al Cosmocaixa a Barcelona. Vam anar amb autocar i vam haver de tornar a l’escola a dinar perquè va ploure.

Vam visitar el museu i ens van fer un taller d’identificar formes geomètriques a la natura. Una de les coses que ens va agradar més va ser els robots i una altra uns pingüins que eren maquetes.

El divendres 23 de novembre a la tarda van venir uns alumnes l’IES Maremar que estudien un grau superior per parlar amb nosaltres i realitzar activitats al voltant dels Drets dels Infants.

Ens vam fer un joc, on van veure els diferents drets que tenen els infants. Per equips vam construir torres amb pals i diferents materials. També hi havien personatges: l’explorador, la marieta, la metgessa i el mercader que ens feien diferents preguntes i proves… Aquesta activitat va ser molt divertida i ens va agradar compartir l’estona amb els nois i les noies de l’IES Maremar.

El dia 25 de gener de 2019 vam anar d’excursió a L’AUDITORI a Barcelona. Vam veure i escoltar l’obra Händel & friends . Hi havia músics que tocaven  la viola de gamba, dos violins, un clavecí… i un cantant d’òpera.

Vam esmorzar en un petit parc a prop de L’AUDITORI i vam dinar al parc de la Ciutadella i després vam jugar una estona i vam visitar el parc.

Vam anar en tren i tramvia  i vam tornar només amb tren. Va ser una sortida i aventura molt bonica.

El dia 22 de gener vam anar a l’arxiu municipal del Masnou. A l’arxiu vam parlar amb tres avis que es deien: Jordi, Alfred i Maria Teresa. Els avis ens van explicar com era i es vivia abans al Masnou. Com per exemple: que no tenien aparells electrònics i jugaven al carrer perquè  hi  havien pocs cotxes. També ens van ensenyar llibretes, llibres i altres materials  escolars de quan eren petits…

Gràcies, Jordi, Alfred i Maria Teresa, per ensenyar-nos com era el món abans.

El dimarts 5 de febrer vam anar a la biblioteca Joan Coromines. Vam fer un llibre d’artista. Ens va quedar molt bé.

El divendres 8 de febrer vam anar a l’ajuntament del Masnou i vam parlar amb l’alcalde que es diu Jaume Oliveres. Vam anar a la casa de Cultura que hi ha l’Oficina  de Turisme. També vam anar a l’OAC (Oficina d’Atenció Ciutadana).

El dilluns 11 de febrer vam fer un itinerari pel poble “El Masnou, Terra de mar”. Vam conèixer espais històrics del poble relacionats amb el mar i més fets històrics de la nostra vila.

El dijous 21 de febrer els alumnes de 3r i 4t, amb un pare i mares de l’escola, vam fer un pastís amb fruita.

Vam fer grups de 4 o 5 persones. Vam fer servir: xocolata negra, 4 iogurts, avellanes i dàtils. Els dàtils els vam aixafar i els van barrejat amb avellanes mòltes per fer la massa. La xocolata la vam ficar al microones fins que es va desfer. Desprès vam  ajuntar la xocolata i els iogurts i ho vam posar a sobre la massa, que eren els dàtils aixafats amb avellanes mòltes. I per últim vam tallar la fruita i la vam ficar a sobre del pastís per decorar. Ens ho vam passar molt bé!!!

Al llarg del curs hem fet altres activitats de matemàtiques, medi, català, castellà, valors… Podeu mirar les fotos d’algunes d’aquestes activitats.

El dimarts 30 d´abril vam anar a la biblioteca Joan Coromines. En Gabriel ens ha explicat la vida i alguns llibres del Roald Dahl. També hem fet un joc d’algunes obres seves. Ens ha agradat molt l’activitat.

Després de la biblioteca hem anat al parc Vallmora, hem esmorzat, hem jugat i ens hem divertit molt!!!

Autors: Les nenes i els nens de tercer