UDI EL RECICLATGE

Aquesta unitat didàctica és fa en el marc d’Escola Verda, de cara a la sensibilització de l’alumnat i les famílies en la generació de residus i recollida selectiva dels mateixos. Com ja sabeu a l’escola s’està fent la recollida d’olis d’ús domèstic, la recollida selectiva del paper, envasos, orgànic i rebuig. També es forma part del programa Apilo de recollida de piles.

Hi ha un delegat verd per classe que es reuneix mensualment amb la resta i amb l’equip impulsor dels mestres de l’Escola Verda.

L’OBJECTIU, que tenen els nens i nenes de primer, en aquesta UDI és confeccionar un fulletó informatiu de recollida selectiva de residus  domèstics, per posar-lo a la nevera de casa.

CONTINGUTS

• Comunicació de les informacions obtingudes utilitzant diferents llenguatges.
  • La recollida de dades: rigor i fiabilitat.
  • Distinció entre objectes fets d’un sol tipus de material o de diferents.
  • Reducció, reutilització i reciclatge de residus. Criteris de separació i selecció.
  • Elements característics de l’entorn, els serveis i els espais comuns. Valoració de la responsabilitat personal en el seu ús.
  • Consum responsable.
  • Ús de la numeració per a la recollida de dades.
  • Realització de gràfiques.
  • Treball de les normes ortogràfiques de la R i RR. I de la B i V.

PLA DE TREBALL

L’INFLABLE, PER RECICLAR SALTANT!
El dimecres 5 de febrer vam tenir al pati de l’escola l’inflable del reciclatge de l’Agència de Residus de Catalunya del Departament de Medi Ambient i Habitatge. Vam posar en pràctica, d’una manera molt divertida, tot allò après sobre com reciclar bé. Va ser una gran sorpresa!

CANÇÓ DEL RECICLATGE, EN CASTELLÀ

ENLLAÇOS D’INTERÈS