Últim trimestre del curs i això vol dir… última UDI! Després de deixar enrere els rius i les comarques i el pas del temps, ens endinsem en el món del medi ambient a través de l’UDI “La Tierra está enferma”. Durant aquests mesos treballarem i ens tornarem experts en noves estratègies per tenir cura de l’entorn que ens envolta tot reflexionant sobre els nostres actes i allò que més ens convé com a ciutadans i ciutadanes del planeta.
A continuació trobareu adjunts els criteris d’avaluació referents a aquesta unitat:
Àmbit lingüístic
- Identificar l’estructura i característiques d’una faula.
- Escriure una faula, amb ajuda d’un guió, tenint en compte les normes ortogràfiques, la coherència i les pautes de presentació.
- Expressar idees i saber donar arguments, tant per escrit com per oral, en relació als coneixements adquirits.
- Llegir de manera autònoma i mostrant interès pels diferents textos treballats.
- Comprendre textos orals (curtmetratges, pel·lícules i anuncis) i textos escrits (contes, notícies, articles d’opinió i textos explicatius) per obtenir informació rellevant sobre la unitat.
- Participar activament en les converses de classe o de petit grup.
- Saber utilitzar adequadament paraules clau de la unitat: contaminació, efecte hivernacle, desenvolupament sostenible, desforestació, canvi climàtic, fotosíntesi, reciclar, reutilitzar, reduir, etc.
- Aplicar les normes ortogràfiques desenvolupades en la unitat: el so de “r” i “rr”, plurals acabats –es, l’ús de c-qu i g/gu,.
- Mostrar autonomia progressiva en l’aprenentatge: organitzar i planificar el treball, reflexionar i revisar la feina elaborada, autoavaluar-se.
- Analitzar cartells i anuncis publicitaris per tal de conèixer-ne les característiques principals.
- Dissenyar i elaborar un anunci o cartell publicitari per tal de crear consciència sobre un món més sostenible.
Àmbit matemàtic
- Seleccionar de forma adequada a cada situació la unitat i l’instrument de mesura adient de les magnituds de longitud (m, cm i mm), massa (kg, g) i capacitat (l, ml).
- Interpretar la informació relativa a fets quotidians expressada en forma gràfica.
- Comprendre i resoldre situacions-problema de l’entorn proper relacionats amb la unitat.
- Identificar i utilitzar els conceptes associats a la multiplicació i a la divisió.
- Interpretar els nombres fins a la desena de miler, així com saber ordenar-los i aproximar-los.
- Comprendre i utilitzar operacions com la suma, la resta portant i la multiplicació de forma apropiada a cada context.
- Interpretar el valor posicional del sistema de numeració decimal en relació al sistema monetari: euros i cèntims.
Àmbit de coneixement del medi natural, social i cultural
- Identificar alguns dels usos que es fan dels recursos naturals i algunes de les conseqüències que se’n deriven.
- Analitzar i descriure elements naturals i humanitzats del paisatge de l’entorn proper i establir comparacions amb altres tipus de paisatges.
- Classificar animals i plantes de l’entorn proper i reconèixer les característiques bàsiques.
Àmbit artístic
- Crear composicions visuals i/o corporals que representin idees, emocions i experiències relacionades amb la unitat fent ús de material diversos i dels recursos digitals, si s’escau.
- Representar elements naturals mitjançant l’observació directa d’aquests.
- Identificar les possibilitats plàstiques, sonores i corporals que utilitzen els artistes i els mitjans de comunicació.
Àmbit d’educació en valors
- Mostrar motivació per la millora personal i respondre als reptes i les dificultats amb esforç.
- Escoltar i respectar les opinions dels altres.
- Participar de forma respectuosa i amb criteri propi en la presa de decisions del grup.
- Identificar i col·laborar en les bones pràctiques relacionades amb el medi ambient i el consum responsable.
Moltes gràcies per compartir-ho. Un tema força Interessant.