A per l’última UDI!

Últim trimestre del curs i això vol dir… última UDI! Després de deixar enrere els rius i les comarques i el pas del temps, ens endinsem en el món del medi ambient a través de l’UDI “La Tierra está enferma”. Durant aquests mesos treballarem i ens tornarem experts en noves estratègies per tenir cura de l’entorn que ens envolta tot reflexionant sobre els nostres actes i allò que més ens convé com a ciutadans i ciutadanes del planeta.

Contes infantils sobre el respecte al medi ambient ~ ecocamp vinyols

A continuació trobareu adjunts els criteris d’avaluació referents a aquesta unitat:

Àmbit lingüístic

  • Identificar l’estructura i característiques d’una faula. 
  • Escriure una faula, amb ajuda d’un guió, tenint en compte les normes ortogràfiques, la coherència i les pautes de presentació.  
  • Expressar idees i saber donar arguments, tant per escrit com per oral, en relació als coneixements adquirits.  
  • Llegir de manera autònoma i mostrant interès pels diferents textos treballats. 
  • Comprendre textos orals (curtmetratges, pel·lícules i anuncis) i textos escrits (contes, notícies, articles d’opinió i textos explicatius) per obtenir informació rellevant sobre la unitat.
  • Participar activament en les converses de classe o de petit grup. 
  • Saber utilitzar adequadament paraules clau de la unitat: contaminació, efecte hivernacle, desenvolupament sostenible, desforestació, canvi climàtic, fotosíntesi, reciclar, reutilitzar, reduir, etc. 
  • Aplicar les normes ortogràfiques desenvolupades en la unitat: el so de “r” i “rr”, plurals acabats –es, l’ús de c-qu i g/gu,. 
  • Mostrar autonomia progressiva en l’aprenentatge: organitzar i planificar el treball, reflexionar i revisar la feina elaborada, autoavaluar-se. 
  • Analitzar cartells i anuncis publicitaris per tal de conèixer-ne les característiques principals. 
  • Dissenyar i elaborar un anunci o cartell publicitari per tal de crear consciència sobre un món més sostenible.

Àmbit matemàtic

  • Seleccionar de forma adequada a cada situació la unitat i l’instrument de mesura adient de les magnituds de longitud (m, cm i mm), massa (kg, g) i capacitat (l, ml). 
  • Interpretar la informació relativa a fets quotidians expressada en forma gràfica. 
  • Comprendre i resoldre situacions-problema de l’entorn proper relacionats amb la unitat. 
  • Identificar i utilitzar els conceptes associats a la multiplicació i a la divisió. 
  • Interpretar els nombres fins a la desena de miler, així com saber ordenar-los i aproximar-los. 
  • Comprendre i utilitzar operacions com la suma, la resta portant i la multiplicació de forma apropiada a cada context. 
  • Interpretar el valor posicional del sistema de numeració decimal en relació al sistema monetari: euros i cèntims.

Àmbit de coneixement del medi natural, social i cultural

  • Identificar alguns dels usos que es fan dels recursos naturals i algunes de les conseqüències que se’n deriven. 
  • Analitzar i descriure elements naturals i humanitzats del paisatge de l’entorn proper i establir comparacions amb altres tipus de paisatges.
  • Classificar animals i plantes de l’entorn proper i reconèixer les característiques bàsiques.

Àmbit artístic

  • Crear composicions visuals i/o corporals que representin idees, emocions i experiències relacionades amb la unitat fent ús de material diversos i dels recursos digitals, si s’escau. 
  • Representar elements naturals mitjançant l’observació directa d’aquests. 
  • Identificar les possibilitats plàstiques, sonores i corporals que utilitzen els artistes i els mitjans de comunicació.

Àmbit d’educació en valors

  • Mostrar motivació per la millora personal i respondre als reptes i les dificultats amb esforç.
  • Escoltar i respectar les opinions dels altres. 
  • Participar de forma respectuosa i amb criteri propi en la presa de decisions del grup. 
  • Identificar i col·laborar en les bones pràctiques relacionades amb el medi ambient i el consum responsable.

1 comentari

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>