Tertúlies (TLD)

Les tertúlies literàries dialògiques a l’escola, consisteixen en el fet que un grup d’infants es reuneixen periòdicament al voltant d’un llibre per a reflexionar i dialogar a partir d’ell. És un espai on els infants, poden participar en un projecte educacional que promou la literatura i la cultura.

Un aspecte important a destacar en les tertúlies és que la capacitat d’aprendre no és qüestionada. Cap capacitat per llegir, comprendre o formular opinions és posada en dubte. Quan els infants troben un espai on desenvolupar el seu potencial per a aprendre i superar barreres, es comprova que realment ho pot aconseguir.

A l’escola realitzem tertúlies literàries dialògiques a 5è i 6è de primària. Alguns dels clàssics universals que hem llegit són:

• El Conte de Nadal. Charles Dickens
  • Les aventures de Tom Sawyer. Mark Twain