Convalidacions Cicles Formatius

INFORMACIÓ GENERAL SOBRE CONVALIDACIONS CURS 2022-2023

Es pot demanar la convalidació de mòduls o unitats formatives (LOE). La convalidació pot ser directa o singular.

ELS ALUMNES QUE PROCEDEIXEN DEL BATXILLERAT NO PODEN DEMANAR LA CONVALIDACIÓ DE CAP UNITAT FORMATIVA.

Convalidació directa

La sol·licitud la resol la direcció del centre a partir de la normativa publicada (ENS/58/2003 i annexos, reials decrets de títols) i és aquella que permet convalidar crèdits, mòduls o unitats formatives comuns o que ho determini la normativa de cicles formatius LOE o LOGSE, aportant altres estudis.

Amb la sol·licitud s’ha d’adjuntar  la documentació i certificats requerits.

Convalidació singular

La sol·licitud la resol la Direcció General de Formació Professional Inicial i Ensenyaments de Règim Especial.

Una Convalidació singular la pot sol·licitar l’alumnat per convalidar mòduls o unitats formatives amb continguts similars o afins (no comuns) i s’ha de demanar a través del centre, que la trametrà a la DG, adjuntant la documentació i certificats requerits.

Documentació a presentar:

• Certificats on constin els crèdits, mòduls o unitats formatives a convalidar si s’ha cursat:
    • Cicles formatius diferents al que es vol convalidar.
    • Cicles formatius LOE (nous) si es volen convalidar crèdits LOGSE (antics).
    • Ensenyaments reglats extingits (FP2, …)
    • Ensenyaments universitaris (finalitzats o només iniciats).
    • Ensenyaments oficials d’idiomes (nivells mínims: intermedi B1 per a grau mitjà i avançat B2 per grau superior).
    • Altres casos particulars de formació reglada.

Procediment

• Per demanar les convalidacions s’ha d’omplir l’imprès de la sol·licitud degudament emplenat, amb la documentació justificativa adjunta.
  • En el cas de demanar els dos tipus de convalidacions, directa i singular , s’hauran de presentar les dues sol·licituds.
  • L’alumne haurà d’assistir a classe fins que no rebi la resolució favorable de la convalidació.

Model de sol·licitud: descarrega

La convalidació relacionada amb títols LOGSE tindrà efecte de CONVALIDAT i no tindrà efectes en el promig de la nota final del cicle.

TERMINI: del 26 de setembre a l’3 d’octubre de 2023

Un cop emplenada i signada la sol·licitud s’haurà d’enviar escanejada o fotografiada al correu secretaria@insvplantada.cat indicant clarament en l’assumpte del correu “CONVALIDACIONS CICLES FORMATIU”  i indicar en el missatge una adreça de correu i telèfon de contacte.