Concurs matemàtic de càlcul mental a 2n ESO A

Al llarg de les últimes setmanes, els alumnes de 2nA s’han enfrontat entre ells en un concurs de càlcul mental, com a eina de treball de la unitat didàctica «Nombres enters». L’activitat ha estat plantejada en base al joc i al respecte al company. Primerament, van competir en una fase prèvia, amb més de 700 operacions, per tal de designar els
caps de sèrie i, seguidament, es van produir els encreuaments eliminatoris de setzens fins a la final. Cada partit constava de 5 partides (al millor de 5) i tots els concursants, eliminats o no, havien de realitzar les 1240 operacions. Cal agrair la col∙laboració del professor Javi del Río, que es va prestar amb molt de sentit de l’humor a ser el 32è participant.
La final es va celebrar el dimecres 29 de novembre a l’hora del pati i (amb una bona afluència per part d’alumnes i professors) i vam gaudir d’una final espectacular, on els dos finalistes es van saber adaptar a la pressió del moment rendint de menys a més i deixant per a la història un empat a encerts i temps en la partida clau. Davant aquest empat final, es va decidir que tots dos finalistes fossin justos guanyadors.
Felicitats a tots els participants (tots vosaltres heu jugat a gran nivell!) i recordeu la lliçó apresa:
“De vegades es guanya i de vegades es perd, però al final, només competeixes amb tu mateix.”
“De vegades, perdre és guanyar…i guanyar és perdre.”
Germán Gil, professor matemàtiques 2n ESO A