L’organització del batxillerat

CURRÍCULUM
El Batxillerat consta de dos cursos i s’estructura en una part comuna, a cursar per tot l’alumnat, i en una part diversificada, amb assignatures de modalitat (depenen del Batxillerat triat) i assignatures optatives (es poden triar de qualsevol modalitat de Batxillerat). L’Institut Josep Pla ofereix el Batxillerat de Ciències i Tecnologia i el d’Humanitats i Ciències socials. Cada alumne/a ha de cursar les matèries comunes i la matèria comuna d’opció, que és la matèria de modalitat obligatòria. A més a més, ha de triar dues assignatures de la seva modalitat. Per completar el currículum l’alumnat ha de triar tres assignatures optatives.

En aquest quadre podeu veure l’assignatura comuna d’opció en funció de la modalitat de Batxillerat triada:

A més cal triar dues matèries de modalitat entre les següents:

El currículum es complementa amb les matèries optatives.

Batxillerat al nostre Institut

Els plantejaments generals que conformen la nostra proposta educativa per a l’etapa del Batxillerat són els següents:

• Organitzar les matèries comunes amb continuïtat i/o complementarietat en els dos cursos.
  • Plantejar uns itineraris coherents que puguin ser elegits per la majoria de l’alumnat i deixar oberta la possibilitat que l’alumne/a raoni la conveniència de fer una elecció diferent.
  • Tenir present el model de prova d’accés a la Universitat a més de les programacions dels diferents estudis universitaris.

La distribució es concreta en el nostre centre de la següent manera:

Treball de recerca
El seu objectiu és que l’alumnat faci servir conceptes i procediments apresos en un àmbit del seu interès i arribi a obtenir-ne conclusions. Aquest treball el fa tutoritzat per un professor/a i a més de presentar-lo per escrit ha de defensar-lo davant d’un tribunal. El treball s’inicia al primer curs i es presenta i defensa al segon curs.

Avaluació i promoció de curs
Hi ha una avaluació cada trimestre. Al final de cada avaluació, es dona a l’alumne/a un butlletí de notes.
A meitat del primer trimestre, l’equip docent realitza una preavaluació per conèixer millor la situació de l’alumnat i poder fer un seguiment individual.
Les proves extraordinàries de 1r i 2n de Batxillerat, es realitzen al mes de juny.
L’alumnat que en finalitzar el primer curs tingui suspeses una o dues matèries es podrà matricular de segon, a més d’aquestes matèries de primer.
L’alumnat que en finalitzar el primer curs tingui suspeses entre tres i quatre matèries podrà matricular-se’n sense necessitat de tornar a cursar les matèries ja superades. No obstant, l’alumnat que ho desitgi podrà optar per tornar a matricular-se íntegrament a primer curs de batxillerat renunciant a totes les qualificacions positives obtingudes.
L’alumnat que en finalitzar el primer curs tingui suspeses cinc o més matèries haurà de repetir tot el curs.