Informació Portes Obertes de Batxillerat 2024

El proper dimarts 19 de març, a les 18h, celebrarem la jornada de Portes Obertes de Batxillerat en format presencial.

Si el curs vinent el vostre fill o filla vol cursar estudis de Batxillerat i teniu ganes de conèixer el projecte educatiu de l’Institut Frederic Mompou per aquesta etapa, us esperem a les nostres Portes Obertes de Batxillerat.

Programa:

• Per què fer Batxillerat?
  • Per què fer Batxillerat a l’institut Frederic Mompou?
  • Presentació de matèries de Batxillerat i itineraris formatius, i dels professionals del nostre centre que els imparteixen.
  • L’opinió dels exalumnes de Batxillerat de l’institut Frederic Mompou.
  • Resolució de dubtes i neguits.

Per organitzar millor aquesta jornada, us demanem que ompliu el següent formulari.

Veniu a les Portes Obertes de Batxillerat. Us hi esperem!

Experimentem amb llevats amb l’alumnat de Biologia de 4t ESO

En les darreres sessions de laboratori els alumnes de la matèria de Biologia i Geologia de 4t d’ESO han dut a terme un projecte de recerca científica. L’objectiu d’aquest projecte és aplicar el mètode científic al laboratori animant als alumnes a plantejar-se preguntes, hipòtesis… Llegeix més»

Programa Erasmus+: jornada de transferència del microconsorci Mòbils.edu

Arran de la participació del nostre centre al programa Erasmus+, on diferents professors hem fet estades a països de l’Unió Europea, el passat 28 de febrer vam assistir a la sessió de transferència que realitzava el nostre microconsorci als serveis centrals d’Educació de Barcelona.
A… Llegeix més»

La Dory Sontheimer fa una xerrada sobre l’horror nazi a l’alumnat de 1r de Batxillerat

El passat dimarts 27 de febrer la Dory Sontheimer va fer una visita a l’institut per compartir amb els alumnes d’Història del món contemporani de primer de Batxillerat la història personal de la seva família dintre del programa divulgatiu “testimonis a l’aula”. Quan la… Llegeix més»

La geolosia, la síndrome d’Otel·lo i la violència de gènere a la literatura universal

“Aquest paper blanc, aquest llibre tan bell, van ser escrits per escriure-hi la paraula puta?, que què has comès? Comès? Ah!, dona pública! Si parlés dels teus fets, em veuria obligat a convertir les meves galtes en fornals  per cremar la modèstia i fer-la… Llegeix més»

Descobrim l’art medieval amb 2n d’ESO

Els alumnes de 2n d’ESO durant bona part d’aquesta primera meitat del curs hem estat treballant la nostra història medieval (segles V-XV). Hem après com es va formar Catalunya, com vivien els ciutadans i ciutadanes d’aquella època a Europa, quines relacions econòmiques i socials… Llegeix més»

És possible una colònia humana al planeta Mart?

Tornem a la UPC de Castelldefels!
El passat mes de gener, uns quants nois i noies de 4t d’ESO del nostre institut van participar en el programa Mart XXI liderat pel Campus del Baix Llobregat de la Universitat Politècnica de Catalunya. Aquest programa té l’objectiu… Llegeix més»

Realitat intercultural des de l’Aula d’Acollida

Aquestes setmanes, els alumnes de l’aula d’acollida han estat practicant l’expressió oral en català, preparant unes presentacions sobre el seu país d’origen, explicant la seva realitat cultural, i així doncs fomentar un aprenentatge més significatiu i competencial. Ells mateixos han dissenyat unes presentacions molt… Llegeix més»

Nous formats informatius amb 3r ESO: la infografia i la píndola informativa

El nostre alumnat de 3r d’ESO ha treballat el text informatius en diferents formats: la infografia i la píndola informativa. Primerament han triat un dels següents temes: què podem fer en acabar 4t d’ESO? Com evitar o com actuar davant d’un cop de calor?… Llegeix més»

Visita a les escletxes del Papiol amb l’alumnat de Geologia de 2n de Batxillerat

El dimarts 23 de gener, els alumnes de Geologia i Ciències Ambientals de 2n de batxillerat van visitar les escletxes del Papiol, en una sortida organitzada pel Camp d’Aprenentatge de Can Santoi.
Van realitzar diverses  proves i mesures per entendre els processos naturals que han… Llegeix més»

Un gran recurs lingüístic a les classes de francès: l’auxiliar de conversa

Aquest curs 23-24 tenim la gran sort d’haver entrat al Programa d’Auxiliars de Conversa del Ministeri d’Educació i Formació Professional. Aquest programa s’emmarca dins del conjunt d’actuacions destinades a donar suport a aquells centres que desenvolupen un projecte innovador per a la… Llegeix més»

Ja arriba el Carnaval!