La Dory Sontheimer fa una xerrada sobre l’horror nazi a l’alumnat de 1r de Batxillerat

El passat dimarts 27 de febrer la Dory Sontheimer va fer una visita a l’institut per compartir amb els alumnes d’Història del món contemporani de primer de Batxillerat la història personal de la seva família dintre del programa divulgatiu “testimonis a l’aula”. Quan la seva mare va morir, la Dory va descobrir set caixes amagades en un armari que contenien cartes, documents i fotografies que explicaven la història d’una família jueva, la seva família, que va patir la persecució i l’extermini nazi. Això va portar-la a estudiar aquell període de la història alhora que anava descobrint les seves arrels i un passat colpidor que desconeixia, a partir del qual va poder elaborar un llibre anomenat “Les set caixes“.

Els alumnes havien treballat a classe prèviament i per grups còpies d’alguns documents i fotos que contenien les caixes i que ens va servir per introduir el tema de l’holocaust. La visita de la Dory i la xerrada que va compartir amb nosaltres van permetre als alumnes conèixer de primera mà la seva història i donar sentit al contingut d’aquests documents treballats a classe. També els va permetre tenir l’oportunitat d’entendre, gràcies al  seu valuós testimoni de la Dory, com afecta el context històric la vida de les persones i com va ser per a la comunitat jueva patir les conseqüències de les polítiques antisemites del règim nazi.

Us compartim fotos d’aquest esdeveniment i donem les gràcies a la Dory per visitar-nos. Un plaer compartir amb ella aquesta estona i el seu coneixement.