Visitem el barri gòtic i la Casa Milà amb 2n de Batxillerat

FOTOS AQUÍ.

El passat divendres 5 d’abril els i les alumnes de 2n Batxillerat que cursen les matèries de Geografia i Història de l’Art van fer un recorregut pel barri gòtic de Barcelona i per l’Eixample que va culminar amb una visita guiada per l’edifici modernista de la Casa Milà d’Antoni Gaudí (més coneguda com la Pedrera).

La primera part del recorregut va iniciar-se a les Rambles i va continuar a través dels sinuosos carrers del barri gòtic passant per la Plaça Sant Jaume i acabant davant de la catedral. Allà vam poder veure en persona les característiques morfològiques d’un barri medieval i algunes de les funcions urbanes pròpies d’aquesta zona de la ciutat com l’administrativa (amb la presència de dos edificis essencials com són l’Ajuntament i la Generalitat) o la residencial de classes més modestes. A més a més també vam poder apreciar elements arquitectònics gòtics a la façana lateral de l’Ajuntament, a l’església de Santa Maria del Pi i a la catedral. De l’estil renaixentista vam apreciar la façana de la Generalitat i finalment del neoclassicisme vam veure la façana principal de l’Ajuntament.

A continuació i després d’una breu pausa per esmorzar vam continuar el recorregut passant pel Portal de l’Àngel, la Plaça Catalunya i el Passeig de Gràcia on vam apreciar el canvi substancial en la morfologia urbana d’aquella part de la ciutat amb carrers molt més amples i rectes, edificis més alts, més presència de zones arbolades, d’infraestructures diverses i una funció residencial destinada a classes més benestants i presència de molts comerços i oficines. També vam observar les façanes modernistes de la Casa Batlló, la Casa Amatller i la Casa Lleó Morera.

Finalment vam arribar a la Casa Milà on uns fantàstics guies ens van ensenyar l’edifici per dins veient les novedoses solucions arquitectòniques emprades per Gaudí, la funcionalitat de l’edifici (dotat d’ascensors i d’aparcament des de 1912), la distribució en planta lliure i l’originalitat de la seva decoració, basada en la natura i en la seva profunda religiositat. Des del terrat Gaudí va crear marcs visuals per contemplar tant la Sagrada Família com el temple del Tibidabo.
També vam poder observar un habitatge propi de la burgesia barcelonina de principis del segle XX amb el mobiliari i el parament propi de l’època. Realment va ser una visita molt interessant i profitosa.

Un cop acabada la visita alguns alumnes es van quedar a Barcelona per continuar gaudint lliurement d’aquella zona de la ciutat i d’altres vam agafar el tren de tornada a Sant Vicenç.