Changing places

The Changing Places program has been carried out in our school since 2015. we have been working with the Hamburg School (Gymnasium Farmsen) since 2013, because it was one of the partner schools in Comenius project that we coordinated, and now both schools are very interested in having an exchange of students to improve their foreign language and their cultural awareness. Between 10 to 20 students from Ins Can Peixauet go and live in Hamburg for seven days living in their partners guests families and after that German students travel to Santa Coloma de Gramanent and live with their partners’ guests families for seven more days. This is an unforgettable experience that often generates great motivation for learning.

El programa Changing Places ha estat en actiu al nostre centre des de 2015, però portem treballant amb l’escola d’Hamburg (Gymnasium Farmsen), amb la que fem l’intercanvi, des de 2013 ja que va ser una de les escoles associades del projecte comenius que vam coordinar i, amb la que vam decidir de mutu acord continuant dur a terme un intercanvi d’estudiants per millorar la seva llengua estrangera i el seu interès per la cultura. Entre 10 i 20 estudiants del Can Peixauet aniran a viure una estada de set dies a Hamburg amb les famílies dels seus partners i en acabant tots els estudiants viatjaran a Santa Coloma de Gramenent i viuran amb les famílies dels nostres alumnes durant set dies més. Tot plegat és una experiència inoblidable pels alumnes que sovint genera una gran motivació per l’aprenentatge.

Cuando llegue a Hamburgo (Alemania), me sentí en otro mundo, un sitio que no era mi casa, en realidad…no lo era. Estaba sola. Mi primera impresión fue de asombro, no me creía que estuviera allí. Es una ciudad muy grande, bonita, antigua y fría. Pero las noches en casa de la compañera de intercambio, la sensación de “aventura” era emocionante y agradable. Nunca había salido del país, así que también tuve miedo de que me pasara algo  porque no sabes a lo que te vas a exponer sin tu familia. Fue muy extraño todo, tenían diferentes costumbres, diferentes hábitos pero fue una experiencia extraordinaria. Inolvidable.

Nerea González (Grupo 3.4)