Campanya de donació de sang

Introducció / Resum: Es parteix de les necessitats reals de manca de donacions de sang i la necessitat de disposar-ne. Es treballa amb els alumnes  què és?, com es fa?, per què és important? i es proposa a l’alumnat  la seva implicació en el disseny i execució d’una campanya per satisfer i donar resposta a la demanda de sang, promovent la seva donació.

Objectius d’aprenentatge

• Fomentar el treball col·laboratiu
  • Afavorir el creixement personal
  • Treballar les relacions interpersonals
  • Treballar la comunicació oral

Objectius de servei

• Fomentar el treball col·laboratiu
  • Afavorir el creixement personal
  • Treballar les relacions interpersonals
  • Treballar la comunicació oral

Competències bàsiques

• Competència comunicativa lingüística i audiovisual
  • Competència d’aprendre a aprendre
  • Competència d’autonomia i iniciativa personal
  • Competència en el coneixement i interacció amb el món físic
  • Competència social i ciutadana

Activitats d’aprenentatge vinculades al servei: Els alumnes de 3rd’ESO, treballen la sang y la seva composició dins la matèria de Biologia del currículum de l’ESO: tipus de cèl·lules i la seva funció, altres components sanguinis, grups sanguinis (donant / receptor), què és la donació de sang?…

Activitats de servei:

• Taller mèdic científic, realitzat per l’entitat col·laboradora (2h)
  • Creació del material de la campanya: logotip, eslògan, carta a les famílies, cartells, flyers, vídeo, disseny d’un còmic per fer arribar el missatge a les escoles de primària. La part gràfica s’ha treballat a l’optativa de dibuix de 4rt d’ESO amb col·laboració dels alumnes de 3r (Biologia). L’eslogan i la redacció de la carta, així com el contingut del flyer, s’ha treballat amb els alumnes de 3r d’ESO des de les matèries de castellà i biologia.
  • El BST, edita tot el material produït pel alumnes.
  • Els alumnes comencen la campanya de difusió, s’envien les cartes a les famílies (els alumnes de 3r les reparteixen i informen a alumnes i professors), enganxada de cartells, difusió del vídeo, web de l’escola, premsa local.
  • Dia de la donació. Els alumnes participen explicant als donants quins passos han de seguir, i col·laboren amb el suport al refrigeri.