RECULLS. 4t Dalí

Les nenes i nens de quart hem estudiat Dalí, aquí teniu perquè podeu gaudir uns petits textos sobre la seva biografia i uns contes que ens hem inventat. També teniu imatges sobre dibuixos inspirats en l’obra de Salvador Dalí. Ens ho hem passat molt bé i hem aprés molt fent aquestes feines.

Un dia d’estiu, Dalí, per fi va acabar el seu quadre, el seu meravellós quadre. Va passar molt de temps contemplant-lo… De tant mirar va començar a sentir unes pessigolles als peus i de sobte es va trobar a dins!

–  Quins records d’infància! El meu Cadaqués! Em sento un nen una altra vegada!

– Com puc recordar aquesta experiència?

– Ja ho sé!  L’escriure al meu diari de pintura i l’explicaré a la meva girafa.

Vet aquí una vegada que un nen anomenat Salva va trobar de casualitat, a casa seva,  una porta màgica que el portava al món dels somnis. Va decidir entrar per veure on arribava,  i pel camí per on passejava va trobar  un elefant xanquer i es va convertir en el seu fidel amic. Mentre l’elefant li mostrava el món dels somnis en Salva va veure una noia preciosa anomenada Gala, tots dos es van fer molt amics i es van enamorar.

Mentre l’elefant li mostrava el món dels somnis en Salva va veure una noia preciosa anomenada Gala, tots dos es van fer molt amics i es van enamorar.Passaven els dies i estaven molt bé tots tres, aleshores la Venus de Milo, una noia gelosa de la seva felicitat  dels altres, va intentar destruir el món dels somnis perquè ningú fos feliç, però no ho va  aconseguir perquè l’exercit dels rellotges tous ho va impedir. I conte contat, conte acabat, si no és mentida serà veritat.

Hola ! Sóc en Salvador Dalí, vaig néixer a Figueres l’any 1904. El meu pare era notari i la meva mare tenia cura de la família, vaig tenir un germà que es va morir de petit, que es deia Salvador com jo i una germana, que es deia Anna. De nen volia ser cuiner i admirava a Napoleó, encara que jo sentia que seria un gran artista. A l’escola a la que hi vaig anar ensenyaven en  francès i espanyol. La meva família i  jo estiuejàvem a Cadaqués, un petit poble de l’Empordà i m’ho passava genial!Quan vaig fer els disset anys vaig anar a Madrid per ampliar els meus estudis,  allà vaig conèixer a Federico García Lorca i ens vam fer molt amics.

Em recordo quan vaig col·laborar a fer pel·lícules amb el meu gran amic Luis Buñuel, va ser molt interessant. La meva obra gira al voltant dels somnis i el subrealisme. Durant la meva vida he viatjat molt, he estat a Nova York , Paris… i a fantàstics indrets que m’inspiraven. La meva primera exposició individual va ser a París, amb l’obra “La persistència del temps”

Estic encantat que nenes i nens d’arreu del món tinguin interès en la meva obra. També estic molt orgullós que alumnat de 4t del Pau Casals hagi conegut la meva vida i s’hagin inspirat en els meus quadres per fer els seus propis treballs.

Són uns grans artistes!

Hugo A, Lluc, Júlia C, Milena, Lucia, Eric G, Cristian, Noa, Jana J, Eloi L, Pau, Paula, Aina, Natalia, Enric, Jaume, Sandra, David, Víctor, Denís, Raquel, Miguel, Eric V, Fiona, Eloi A, Laia, Ania, Hugo C, Joel, Jana F, Sara, Anna, Ángela, Guillem, Pol, Mohamed, Andrea, Noa P, Jan, Gerard, Ariadna, Justin, Mar, Íker, Biel, Javier, Ruth, Júlia T  i  Maykel.