KEEP GOING! (Projecte GEP)

QUÈ ÉS?

El Grup d’Experimentació per al Plurilingüisme (GEP) és un projecte que ofereix orientacions, assessorament i formació als centres que hi participen, amb l’objectiu que incorporin i sistematitzin estratègies de treball integrat de continguts i llengua estrangera, per incrementar el grau d’exposició dels alumnes a la llengua estrangera i per introduir pràctiques amb metodologia AICLE (Aprenentatge integrat de Continguts i Llengües Estrangeres).

PER QUÈ AQUEST PROJECTE?

Amb aquest model d’ensenyament plurilingüe volem millorar la competència lingüística i comunicativa del nostre alumnat i augmentar el temps d’ús de la llengua anglesa en el currículum. La finalitat d’aquest projecte és millorar la competència en llengües estrangeres de l’alumnat, afavorint el seu creixement acadèmic i posterior inserció laboral, i capacitant-lo per interactuar amb el món en diverses llengües i de manera crítica.

COM HO APLIQUEM?

Ho apliquem en dues àrees prioritàries: l’Educació Física i l’Educació Visual i Plàstica. En la primera dediquem totes les sessions setmanals a fer l’Educació Física en anglès a 5è i 6è i a l’últim trimestre de 4t. A l’àrea de Plàstica fem totes les sessions de 1r, 2n, i 3r en anglès.

El Projecte de plurilingüisme contempla, també, una àrea complementària que en el nostre centre és l’àrea de Matemàtiques. L’alumnat del Cicle Galàxies (4t, 5è i 6è) fan un o dos reptes cooperatius de matemàtiques en anglès. També es realitzen dos dels ambients d’aprenentatge d’Educació Infantil en llengua anglesa.

A més, dins d’algunes activitats interdisciplinars (Tallers de Castanyada, Concert d’Hivern, Gimcana de Jornades Esportives…), que es porten a terme als diferents cicles, treballem continguts puntuals en llengua anglesa.

Img_7136 bis board

Visiteu el blog del Projecte KEEP GOING! (GEP)