Escenaris d’aprenentatge

El restaurant

QUÈ SÓN?

Els escenaris d’aprenentatge són espais ambientats en una temàtica concreta (el restaurant, la botiga de roba, l’espai del misteri, els mini-mons) on, a partir de fets motivadors i propers pels infants, es plantegen activitats de lectoescriptura.

PER QUÈ ELS ESCENARIS?

El pas de P5 a 1r és un canvi gran i per això vam veure la necessitat
de crear un espai on l’alumnat de P5 s’anés apropant a la manera de treballar de 1r. En aquest sentit i tenint en compte la importància de la lectoescriptura en aquesta etapa, hem creat els escenaris d’aprenentatge. A més de fer més suau el pas d’Infantil a Primària, els nens i les nenes es relacionen, s’ajuden, col·laboren…

La botiga de roba

COM ENS ORGANITZEM?

Al primer trimestre aquests espais s’organitzen activitats més properes a P5 i conforme va avançant el curs es van proposant activitats més adients a la manera de treballar de 1r. En aquestes sessions es treballa en grups on hi ha barrejats nens i nenes de P5 i de 1r.

QUINS ESCENARIS FEM?

  • El restaurant: A partir d’uns menús donats, els/les clients/es que han de llegir i pensar el què volen menjar i els/les cambrers/es e
    L’espai de misteri

    scriure la comanda i “servir-la”.

  • La botiga de roba: Els/les nens/es tindran a l’abast tot tipus de roba i accessoris, es donaran unes targes amb la descripció o temàtica del que han de comprar (per exemple: Has d’anar a un casament, compra la roba que necessites). Als més petits se’ls hi pot donar una llista de coses que han de comprar i als més grans la descripció.
  • L’espai del misteri: Es dóna un full amb una llista d’objectes que han de buscar per aconseguir una clau que obrirà una caixa on trobaran una paraula a partir de la qual hauran treballar (buscar paraules de la mateixa família, paraules que s’assemblin, fer frases amb la paraula…).
  • Els mini-mons: Per grups els/les nen/es han construir un mini-món. Per fer-ho posarem a l’abast materials reciclats i d’altres amb els que construir a sobre d’un “escenari” (palet, safata, taula, fusta amb potes…hem d’estudiar-ho) el seu mini-món. Després han de posar un títol, el nom dels personatges i explicar què és i què passa.

    Mini-mons