Videos d’acrosport

Els alumnes de cinquè vam estar treballant durant el segon trimestre l’activitat d’acrosport. Es tracta d’un esport acrobàtic-coreogràfic en el que es combina la gimnàstica, les figures i la dansa. a més a més de tenir un gran component de treball cooperatiu. Aquests són els videos de les coreografies de cada un dels grups.

Els alumnes de 4t fan de locutors!

El passat dimecres 10 de maig alguns alumnes de 4t i alguns alumnes de l’escola d’adults de Vilassar de Mar van anar al local de Ràdio Vilassar de Mar. Van ser els protagonistes d’una entrevista sobre el Projecte que han fet conjuntament anomenat “Lletra a lletra. Llibres en mans de dones” que han dut a terme durant tot el curs. Els alumnes de 4t de l’Escola del Mar han treballat Joana Raspall i els alumnes de l’Escola d’Adults han treballat Mercè Rodoreda. Després de l’entrevista tots ells van ser els encarregats de gravar la falca de ràdio on es recorda a tothom que el divendres 19 de maig a dos quarts de quatre de la tarda a la Biblioteca Municipal Ernest Lluch serà el dia en que tota la feina feta sortirà a la llum.

IMG_8681 (1)

Escolteu l’ Entrevista projecte “lletra a lletra”

Visita d’una escriptora-1r

El passat dia 3 de maig vam tenir l’oportunitat de conèixer en persona la Gemma Armengol, autora d’un conte que hem llegit a classe: La família pilotera, dins de la col·lecció Les bestioles del jardí.  És la història, original i amb valors, d’una família d’escarbats piloters que es traslladen a viure a un jardí amb altres insectes, i dels conflictes de convivència que hi troben pel fet de ser diferents.

La Gemma, més que explicar, ens va fer viure amb personatges magnètics un altre conte que no tenia final i ens el vam inventar nosaltres. Va ser molt divertit fer de creadors d’històries!

P5 hem fet colònia d’espígol

Aprofitant que estem treballant les plantes aromàtiques, hem après que s’utilitzen per cuinar, per curar i per fer olor! Nosaltres hem volgut crear la nostra colònia d’espígol i ens hem posat a per feina. Per aconseguir que faci molt bona olor hem seguit un procediment i us el mostrem amb les imatges.

Cliqueu a la imatge

colonia

Projecte “LLetra a lletra fem municipi”

L’alumnat de 4t de l’Escola del Mar, juntament amb l’Escola d’adults de Vilassar, ha participat en un projecte de la Diputació que persegueix com a objectiu la millora de les competències lingüístiques. El projecte s’anomena “Lletra a lletra fem municipi” i en l’edició d’aquest any s’ha concretat en la temàtica “Llibres en mans de dones”.

Al llarg de tot el curs els nens i nenes de 4t han pogut conèixer i treballar al voltant de l’obra de la poetessa Joana Raspall. El resultat final de tot aquest treball es presentarà el proper divendres, 19 de maig a 2/4 de 4 a la Biblioteca Ernest Lluch.

Per fer difusió del projecte i donar a conèixer aquest l’acte, l’alumnat de 4t de l’Escola del Mar i del grup de cultura de l’Escola d’adults van participar en una entrevista a Ràdio Vilassar el passat dimecres. Alhora, van gravar una falca publicitària que, tot i que de ben segur podreu escoltar-la a la ràdio aquest dies, també us oferim l’oportunitat de sentir-la des d’aquí mateix.

Fem joc simbòlic a psicomotricitat

Aquestes setmanes els alumnes de P4 i P5 hem fet joc simbòlic a les sessions de psicomotricitat. Hem construït castells, vaixells , casetes, un tren… i també ens hem disfressat de princeses, fades, guerrers, pirates, etc… amb retalls de roba, ulleres, barrets i vestits. Hem creat històries i un mon imaginari, ens hem divertit i hem compartit els jocs, la imaginació i el material amb els companys.

Cliqueu les fotografies

La infantesa dels avis

Ja fa unes setmanes els alumnes de 4t vam estar treballant “El nostre passat recent” a Medi. Vam fer diverses activitats a l’aula per observar com era la vida cap a mitjans del s.XX i veure com ha canviat tot en pocs anys. Alguns alumnes van portar objectes antics que tenien a casa seva i que han evolucionat com per exemple el telèfon,  i d’altres van portar objectes que ja s’han deixat d’utilitzar, com per exemple la cinta de cassette. El més interessant d’aquest tema es va donar quan vam convidar als avis dels alumnes per a que ens poguessin explicar en primera persona com era la vida fa més de 50 anys. Va ser una estona molt emotiva on avis (i una besàvia) i nets van poder compartir moltes vivències.

Tastet de tennis a CM

Com cada curs i, dins de les activitats esportives subvencionades per l’Ajuntament, els alumnes de tercer i quart han realitzat una sessió de tennis a l’escola a càrrec de monitors especialitzats en aquest esport. Aquí podeu veure una mostra de l’activitat en les fotografies de cada curs.

3rA

3rB

IMG_8146 (1)

4t A

4tB

P5 i els nous racons de treball

Hem començat nous racons de treball. El racó destinat al llenguatge verbal hem començat a introduir la lletra lligada amb el propi nom, pel que fa al racó de llenguatge matemàtic hem començat a fer sumes i restes a partir d’una cursa amb cotxes. Seguint amb el racó de grafisme/motricitat fina, ens centrarem en la realització de diferents grafismes (amb consignes i lliures) i per acabar el racó de la creativitat on hem fet una obra d’art a partir de llanes de colors. P5B us ensenya una mostra!

Cliqueu a la imatge

treballp5

La comtessa de Quermançó

La Carme ens ha explicat un conte molt bonic de les terres de l’Empordà: La comtessa de Quermançó.

La història que narra fa reflexionar sobre moltes coses. Com en aquest cas, la comtessa viu obsessionada en menjar moll de l’os, i per això a perdent totes les seves propietatsi En canvi acaba sent feliç amb un àpat ben senzill com és  menjar pa amb nous. Vol dir que la felicitat pot trobar-se en les coses ben senzilles.

Hem fent un tastet i en ha agradat molt!IMG_2584