La Dra. Gairal inaugura el nou curs escolar de l’Institut Serra de Miramar

El 14 de setembre les famílies de l’alumnat de l’Institut Serra de Miramar de Valls es van trobar a la sala d’actes del centre per inaugurar el curs escolar 22/23. La directora, Rosa Carbó, va rebre les famílies i els va donar la benvinguda a la comunitat d’aprenentage. Seguidament Regina Gairal, professora de la Facultat de Pedagogia de la Universitat Rovira i Virgili, va pronunciar una conferència sobre bones pràctiques educatives centrades en la inclusió acadèmica, la cohesió social i el benestar personal dels grups d’adolescents vulnerables per ètnia i origen.

La doctora, capdavantera en Comunitats d’aprenetatge, ha participat en projectes europeus com Saleacom, Overcoming Inequalities in Schools and Learning Communities, Innovative Education for a New Century, o bé Building capacities to prevent and respond to any form of violence against the LGBTQI+ community in higher education institutions in Europe del programa Europeu ERASMUS +; actualment dirigeix un projecte finançat per la Fundació Espanyola per a la Ciència i la Tecnologia. D’altra banda, cal destacar que Gairal és coautora de dues guies del Pla Estratègic de Convivència Escolar promogut pel Govern d’Espanya sobre prevenció i suport a les víctimes de violència escolar i de prevenció i suport a les víctimes de ciberassetjament en el context escolar.

L’acte va acabar amb la presentació del Claustre de professorat i les reunions per grup classe de famílies i tutors.

L’Institut Serra de Miramar, que enguany compta amb 4 línies de 1r i 2n d’ESO, 3 de 3r i 4ti 2 de batxillerat, a més de Batxibac i Dual Americà, reprèn el funcionament amb energia i nous objectius de la mà de més de 50 docents.