Jaume Custodi Eyzaguirre, graduat amb el US High School Diploma d’American High School, Florida (EUA), i Dexter Riley, Student of the Year Award 2022 de Language Kingdom, Batxillerat Dual Americà (Diploma i Premi al Millor Estudiant de l’any 2022).

Graduació de l’American High School 2022 el dia 24 de setembre de 2022, a Ciudad Universitaria, Madrid.

Ara fa uns tres anys, quan estava iniciant 3r d’ESO, vaig començar aquest programa, el Batxillerat Dual Americà (BDA). Va ser gràcies al meu centre educatiu, l’Institut Serra de Miramar de Valls, capdavanter en la presentació d’aquests estudis extracurriculars de l’American High School (Language Kingdom), que vaig iniciar un camí que ha culminat amb la graduació de fa uns dies a la Ciudad Universitaria de Madrid.

Recordo bé com va ser el dia que m’ho van proposar. Tenia certs dubtes al principi, ja que es tractava d’una metodologia que no havia emprat anteriorment, el Digital learning o aprenentatge en línia. Cert és que ja havia treballat amb plataformes electròniques a l’escola d’aquí, però el que se’m platejava en aquella ocasió era ben diferent: absolutament tot, des dels exàmens al contacte amb el professorat nord-americà, era a través de la plataforma en línia del BDA. No obstant això, els beneficis a curt i a llarg termini que se suscitaven van acabar, per sort, convencent-me de cursar-lo. Aquests es varen anar presentant a posteriori, des d’una millor distribució del temps a la descoberta d’un punt de vista enormement diferent al nostre, sense oblidar l’adquisició d’autonomia i nombrosos coneixements concernint diversos àmbits de les ciències socials i humanitats (literatura, llengua, història, sociologia, economia o política entre d’altres). De la mateixa manera he experimentat un desenvolupament de l’esperit crític que m’ha fet créixer com a persona, fet pel qual estic satisfet i agraït per l’oportunitat d’haver realitzat el BDA.

Per això voldria encoratjar més alumnes a interessar-se en oportunitats d’aquest caire, atès que obren portes a grans oportunitats, en aquest cas, els estudis superiors als Estats Units.

Pel que fa a mi mateix, només em resta agrair a tanta gent que m’ha ajudat a fer-ho possible i continuar endavant. Moltes gràcies.

Jaume Custodi Eyzaguirre

Enllaç amb la notícia del Vallenc