EUDALD CARBONELL SORPRÈN ELS ALUMNES DE L’INSTITUT SERRA DE MIRAMAR DURANT EL VIATGE A BURGOS

Els alumnes de 1r de Batxillerat de l’institut Serra de Miramar  han realitzat, com cada any, un viatge a Burgos per conèixer els orígens i l’evolució de l’espècie humana . El viatge consisteix en un recorregut per tres espais diferents, que inclouen, el CAREX (Centre d’Experimentació Arqueològica), el Jaciment d’Atapuerca i finalment, el Museu d’Evolució Humana.

A més a més, com a activitats complementàries els alumnes van visitar una mina de ferro a la localitat d ’Olmos d’ Atapuerca i per acabar van gaudir de la monumental Catedral de la ciutat de Burgos i del seu casc antic.

Enguany, cal destacar la visita inesperada d’Eudald Carbonell. Actualment és catedràtic de Prehistòria a la URV i codirector del projecte Primers Pobladors d’Atapuerca. Ha rebut, entre d’altres, el Premi Príncep d’Astúries d’Investigació Científica i Tècnica, el de Ciències Socials i Humanitats de la Comunitat de Castella i Lleó. També és membre del Consell del Departament de Prehistòria del Musée de l’Homme de París. Ha publicat en més de 250 publicacions especialitzades, i és l’autor de més d’una quinzena de llibres de divulgació científica.