Els alumnes de biologia de 2n de batxillerat investiguen la vacuna del VIH al CaixaFòrum en un taller de biotecnologia. Durant aquest taller van fer pràctiques utilitzant tècniques de laboratori (enzims de restricció, electroforesis) per intentar descobrir una possible vacuna per al virus VIH, Van treballar amb metodologia i criteri científics i els alumnes es van trobar amb la realitat de qualsevol laboratori real.

Després del taller van visitar l’exposició comentada Miralls: dins i fora de la realitat. Aquesta exposició combina les matemàtiques, la llum, la física i la percepció que tenim de les coses. La realitat varia segons el lloc des d’on es miren.