DIJOUS 12 i DIVENDRES 13 DE MAIG, PROFESSORAT DE QUATRE CENTRES EDUCATIUS DE SECUNDÀRIA DE L’ESTAT, VISITEN L’INSTITUT SERRA DE MIRAMAR EN MOTIU DEL PROGRAMA D’INNOVACIÓ EDUCATIVA COMUNITAT D’APRENENTATGE DEL QUAL N’ÉS UN REFERENT.

L’Institut Serra de Miramar, implementen el programa d’Innovació Educativa Comunitat d’Aprenentatge des de fa 12 anys. Es basa en la transformació educativa del centre duent a terme en les matèries del currículum les actuacions educatives d’èxit, validades per la Comunitat Científica Internacional en Educació i que a Catalunya impulsa el CREA (Comunity of Research on Excellence for All), Universitat de Barcelona.

A punt per la visita guiada a la nostra ciutat, Valls

El professorat de secundària ens visita per formar-se, des de l’observació directa, en les actuacions educatives d’èxit: grups interactius, tertúlies literàries dialògiques, participació educativa de la comunitat, model dialògic de prevenció i resolució de conflictes, formació dialògica del professorat i formació de familiars.

Generant espais de diàleg i interacció.

Provenen de diversos centres de l’estat espanyol, IES La ALbericia, Santander; IES Alfonso II, Oviedo; IES San Juan Bosco, Lorca, Murcia; IES Faustí Barberà, Alaquàs, València; centres associats dins del marc del programa associacions escolars del Ministeri d’Educació i Ciència (MEC) L’objectiu dels visitants ha estat aprendre d’un centre referent en Innovació basada en evidències científiques en què el diàleg i la interacció són les bases de l’aprenentatge de totes les noies i nois.

Formació dialògica del professorat a partir de l’experiència de l’alumnat de 1r d’ESO sobre l’impacte
que tenen en elles i ells les actuacions educatives d`èxit.

Vam compartir coneixements i experiències escoltant la veu del professorat, famílies i estudiants. Al professorat visitant els va sorprendre el bon nivell de convivència del centre i van mostrar molt d’interès pel model dialògic de prevenció i resolució de conflictes ja que crea un entorn segur per a totes les persones.

Tertúlia literària dialògica del clàssic universal, Oliver Twist. Carles Dickens. Es tracta de la
construcció col·lectiva de significat i de coneixement a partir del diàleg amb tot l’alumnat que hi
participa.

Els visitants agraeixen la formació rebuda, l’acollida i el tracte rebut per part de tots els membres de la nostra comunitat educativa.

Grups interactius: organització d’aula que ha demostrat oferir bons resultats pel que fa a la millora de
l’aprenentatge i de la convivència.

Valorem l’experiència molt positivament, els vincles establerts perduraran en el temps. Coincidim en el fet que a tots els professionals ens motiva generar en l’alumnat un aprenentatge d’altes expectatives oferint-los la millor formació per tal que el seu desenvolupament sigui integral. Tothom estem d’acord que tornarem a repetir l’experiència en un futur proper.

Tertúlia pedagògica dialògica amb el text “Les bases de l’aprenentatge dialògic”. Interaccions
diverses i de qualitat amb tota la comunitat educativa.