Alumnes de 1r d’ESO de l’Institut Serra de Miramar passegen el nan Dolors Vives

La cercavila de Valls de la Fira de Santa Úrsula va omplir els carrers de Valls de diverses creacions de les escoles i dels instituts. Per la Candelera es van incorporar al seguici diversos nans de personatges rellevants de Valls com ara la Maria Murtra, primera vallenca llicenciada en farmàcia i ciències químiques; Joan Serra la Pera, el bandoler; Josefina Cardó, docent destacada; Eladi Homs i Oller, pedagog; Felipa Español, bibliotecària i advocada antifranquista; entre d’altres.

L’Institut Serra de Miramar va erigir el nan de la Dolors Vives Rodon, que va néixer a Valls l’any 1908 i va morir a Barcelona l’any 2007. Va ser la segona dona pilot catalana, la primera a obtenir el títol de pilot de vol sense motor, i va formar part de l’exèrcit republicà durant la Guerra Civil espanyola. Es tractava d’una dona compromesa i valenta en un context de guerres, de qui s’ha reconegut la trajectòria com una de les capdavanteres de l’aviació a Catalunya. Sens dubte, una inspiració per als estudiants que la llueixen amb admiració.