Alumnes del CFGM d’Instal·lacions Elèctriques i Automàtiques premiats en el concurs “Un microxip molt gran” organitzat per l’IMB-CNM

Els alumnes de 2n curs del CFGM d’Instal·lacions Elèctriques i Automàtiques (IEA) David Mellado i Edgar Sellés, van ser premiats en el certamen “Un microxip molt gran” organitzat per l’IMB-CNM (Institut de Microelectrònica de Barcelona-Centre Nacional de Microelectrònica, centre adscrit al CSIC), en els actes que commemoraven el 75è aniversari de la invenció del transistor i cofinançat per la Fundació Espanyola per a la Ciència i la Tecnologia (FECYT) que depèn del Ministerio de Ciencia e Innovación.

El seu treball, titulat “Circuit detector de llum basat en un transistor”, consistia en la construcció d’un petit circuit per detectar la presència/absència d’un cert nivell (ajustable) de llum, i notificar-ho per mitjà d’un so. També van dissenyar i imprimir una envolvent de plàstic en 3D per donar-li un millor acabat, i van aprofitar l’avinentesa per obrir un transistor i veure’n les seves interioritats per mitjà d’un microscopi.

Els nostres alumnes van ser també uns privilegiats en poder visitar i entrar dins la sala blanca de micro i nanofabricació del centre, la més gran del tot l’estat espanyol, i també en rebre una oblia de silici commemorativa amb els seus noms.

Aplaudir des d’aquí la iniciativa endegada des de l’IMB-CNM per tal de fer visible la recerca que es fa en la institució, i agrair l’excel·lent tracte i atenció oferts als nostres alumnes.

Finalment, donar les gràcies al nostre company Alexandre Pérez per l’acompanyament brindat als alumnes al llarg del desenvolupament de tot el projecte.