Visita dels alumnes del CFGS de Manteniment Electrònic a la Fira ISE2024

Aquests dies tots els mitjans de comunicació se n’han fet ressò…

Dimarts 30gen’24 va ser el primer dels 4 dies en què les marques més influents i conegudes del món del so, llum, connectivitat i multimèdia exposen els seus productes més nous i espectaculars, a la Fira de Barcelona, en el marc de l’ISE2024.

Els alumnes de 1r curs de CFGS de Manteniment Electrònica no ens ho vam voler perdre i ja a l’hora d’obertura de portes estàvem ansiosos per veure què s’amagava darrere de les vidrieres de la Fira de Barcelona.

Ja a dins, els primers pavellons lluïen focus i caps mòbils i vam ser testimonis, submergits en un ambient de boira novaiorquesa, de com la tecnologia LED guanya terreny cada cop més en els nous equips de llum, en els grans escenaris però també en el món més clàssic del teatre i la televisió.

En altres pavellons, marques com Google, Microsoft, Logitec, KNX, mostraven solucions més enfocades a la informàtica i a connexió de xarxes. La nau 7 amagava el paradís d’equips i marques de so. Line arrays, altaveus puntuals, subgreus enormes, microfonia, connectors de so… Ja després de dinar en la showroom d’una de les millors marques d’equips de so del moment, vam gaudir de l’experiència del so immersiu, és a dir, com aconseguir mitjançant processament del senyal i altaveus rodejant tota la zona de l’audiència, que l’oient se senti integrat, per exemple, en un escenari on toca una orquestra simfònica, o simular la sonoritat dels millors auditoris i òperes del món, i aconseguir en qualsevol sala l’acústica i sonoritat que tindria qualsevol d’aquests teatres tant selectes i prestigiosos.

Una exposició de relíquies, formades per micròfons, altaveus, taules, màquines d’efectes i d’amplificadors, alguns d’ells amb més de 70 anys d’antiguitat, recordaven que un dia el món havia estat analògic i no sempre enregistrar o sonoritzar un grup en directe havia estat tant fàcil com avui en dia. I amb tot això el dia va anar agafant el color del vespre indicant-nos que s’acostava el tancament de portes i calia tornar a casa. I així ho vam fer. Vam agafar els ferrocarrils i vam iniciar el camí de tornada.