Projecte TARASCA

Al llarg d’aquest primer trimestre l’alumnat del SIEI i el SIAL, han pogut gaudir del projecte Tarasca. El CAE, formació i serveis socioculturals, és l’entitat sense ànim de lucre, que s’encarrega de gestionar aquest projecte. Un projecte social que pretén atendre a l’alumnat amb certes dificultats a nivell escolar i alhora vetlla per aconseguir els objectius següents:

• Dissenyar activitats i instruments de suport amb la finalitat de combatre la desmotivació escolar.
  • Promoure un treball educatiu que afavoreixi el desenvolupament personal dels alumnes participants a través d’activitats educatives de lleure.
  • Promoure la participació dels alumnes participants en experiències i iniciatives socioculturals.

Cada dimecres, una dinamitzadora guia i acompanya a l’alumnat que rep un suport intensiu,  durant dues hores de les 11.30h a la 13.30h del migdia.

L’alumnat, a través de tècniques pròpies de l’educació en el lleure: els jocs, les dinàmiques, els tallers, etc. poden treballar diferents habilitats i competències transversals com ara la comunicació, el treball en equip, la cooperació i el respecte. Això els ajuda a potenciar la seva autoestima i el seu autoconcepte, els motiva i alhora afavoreix la seva continuïtat al centre escolar.

Des de l’institut, estem molt agraïts al CAE Manresa i esperem seguir col·laborant els propers cursos.