Participem a FP Challenge!

El passat dilluns dia 26 de febrer, es va celebrar la primera edició de l’FPChallenge del Bages i al qual va participar alumnat i docents dels Instituts Guillem Catà (centre que va cedir les instal·lacions per la seva celebració), l’Institut Lacetània i l’Institut Castellet. Aquest va representar un dels molts que s’estan duent a terme aquest mes arreu del territori Català.

Aquestes hackatons, que impulsa la Direcció General d’FP, tenen un petit format i són autogestionats pels centres que conformen l’equip. Una empresa real proposa un repte que vol solucionar i, cada grup d’alumnes, disposa de 2 hores per a treballar i exposar una proposta de valor o solució al repte plantejat que, més tard, el jurat valorarà i premiarà. La metodologia emprada és el Design Thinking, una metodologia per treballar els reptes i problemes que sorgeixen a les empreses que té com a fonaments la creativitat, la multidisciplinarietat i el treball en equip.

Hi van participar 30 alumnes dels tres centres, que van proposar solucions innovadores i enriquidores al repte “Com millorem la convivència en espais públics propers a zones d’oci nocturn?”. L’equip guanyador estava conformat per alumnat dels tres centres educatius i podrà participar en la gran final catalana que celebrarà el proper 11 d’abril a Barcelona. Per a més informació, es pot consultar la següent web: https://sites.google.com/xtec.cat/fpchallenge/edici%C3%B3-2023-24-bit-habitat/gran-final

A la jornada vam poder comptar amb la participació de l’Ajuntament de Manresa que ens va permetre contextualitzar el repte a la nostra ciutat així com amb una ponència del Degà de la Facultat de Ciències Socials de la Universitat de Manresa i expert en emprenedoria, Marc Bernadich, qui va explicar les llums i ombres de l’emprenedoria així com les claus a tenir en compte quan volem emprendre una nova aventura.

El global va ser una jornada molt enriquidora, plena d’aprenentatges i noves experiències. De ben segur repetirem!

Equip Emprèn FP INS Lacetània