L’Institut Lacetània participa en una experiència Erasmus per al professorat per a la promoció de l’internacionalització de l’educació en Formació Professional

La setmana del 27 de juny a l’1 de juliol la coordinadora de mobilitat de l’Institut Lacetània ha portat a terme una estada Erasmus per a professorat a Bologna (Itàlia) en la qual s’han treballat aspectes com la internacionalització de l’educació mitjançant el programa Erasmus i s’han realitzat visites a instituts d’FP i empreses col.laboradores de la ciutat italiana per a conèixer el sistema de pràctiques de l’alumnat d’FP.
Aquest tipus de mobilitats per a professorat s’anomenen “job shadowing” que en l’argot dels Erasmus signifiquen experiències d’observació i aprenentatge de bones pràctiques a nivell europeu entre docents.
Ha estat molt interessant conèixer més sobre els procediments i documentació a realitzar per a enviar alumnat a realitzar pràctiques a l’estranger, així com conèixer exemples de bones pràctiques internacionals. Sobretot, però, ha estat especialment profitós el fet de compartir experiències amb professorat i coordinadors de mobilitat d’altres instituts catalans que també han participat en aquesta mobilitat.