GIMCANA MATEMÀTICA 2024

Fa una colla d’anys, des del Centre de Recursos juntament amb professorat de matemàtiques dels centres de Manresa i comarca del Bages i del Moianès, s’organitza una Gimcana Matemàtica per Manresa.

Aquest curs 2023-2024 la gimcana s’ha fet el divendres 10 de maig.
En aquesta edició, la dissetena, hi participen 12 centres:

• Institut Bages Sud (Castellbell i el Vilar)
  • Institut d’Auró (Santpedor)
  • FEDAC-Sant Vicenç (Sant Vicenç de Castellet)
  • Institut Pius Font i Quer (Manresa)
  • Institut Lacetània (Manresa)
  • FEDAC-Manresa (Manresa)
  • Institut Cal Gravat (Manresa)
  • Institut Castellet (Sant Vicenç de Castellet)
  • Institut Navarcles (Navarcles)
  • Institut Moianès (Moià)
  • Institut Guillem Catà (Manresa)
  • Institut Quercus (Sant Joan de Vilatorrada)

La gimcana consisteix en un seguit de proves de matemàtiques repartides per diferents carrers del centre històric de Manresa. Alumnes de 4t d’ESO dels centres participants fan el monitoratge i l’alumnat de 1r d’ESO resol els reptes proposats.
Cada any hi han anat participant més centres i, per tant, més alumnes. El que va començar sent una gimcana d’un sol recorregut s’ha hagut d’ampliar a dos recorreguts i dos torns per tal d’encabir l’alumnat, que ha anat augmentant (sense tenir en compte el parèntesi de la pandèmia).

La meitat dels centres participen en el primer torn i la resta al segon. I dins de cada torn, la meitat participen en l’itinerari 1 i l’altra meitat a l’itinerari 2.
Cada itinerari consta d’unes 12 parades. El primer torn es fa de 8.45 a 10.45 i el segon torn de 10.45 a 12.45, amb una cloenda ludicofestiva.

Com abans hem mencionat, els alumnes de 4t d’ESO fan de monitors, i els instituts que han ofert alumnes responsables per aquesta gimcana han sigut:

• FEDAC-Sant Vicenç de Castellet
  • Escola Diocesana