Els alumnes de Manteniment Electrònic muntem un equip de so professional al pati de l’escola

Els alumnes de 1r curs del CFGS de Manteniment Electrònic (EEC0) vam plantar cara al fred i vam fer la nostra classe d’equips d’àudio al pati de l’Institut Lacetània, i com ja comença a ser tradició, vam muntar un equip de so professional.

Deixem un trimestre enrere on hem estat veient a classe els elements que formen part d’una cadena d’àudio, on hem soldat cables i hem muntat i analitzat equips petits de so, cadascun en les seves aplicacions (car audio, equips convencionals, equip de megafonia…). Ara tocava posar en pràctica tot allò que hem anat veient a classe al llarg d’aquests darrers mesos.

Muntar un equip d’aquestes característiques no suposa només posar a lloc els elements, connectar-los i fer-los sonar sinó que hi ha molta més feina al darrere. Vam començar descarregant i portant els equips al pati. Aquesta va ser la part més “dura” i la que ràpidament ens va fer agafar una mica d’escalfor.

Amb tot a lloc, vam començar a muntar i a connectar els elements i, amb el material davant nostre, vam aprofitar per explicar característiques i repassar el funcionament de cadascun d’ells. Un cop ho vam tenir tot muntat va arribar el moment esperat: engegar i fer una mica de soroll! Vam acabar de fer algunes proves i el fred del vespre es va preocupar de donar-nos pressa per recollir l’equip i carregar-lo a la furgoneta en la qual havia vingut.

No hi ha com les sessions pràctiques com aquesta per veure la utilitat d’allò que aprenem a les classes i trobar sentit i engrescar-nos per començar, passat festes, el nou trimestre. Per la seva banda, els docents, veuen que els joves també ens sabem implicar i posar ganes en allò que fem, malgrat moltes vegades, no hi hagi aquesta sensació.